Catalunya Web
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Últimos temas
» Perquè varem abandonar la Web ?
Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Icon_minitime09/06/23, 02:16 am por VlCTUR

» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Icon_minitime29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Icon_minitime23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Icon_minitime22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Icon_minitime21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Icon_minitime23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Icon_minitime26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Icon_minitime07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Icon_minitime01/02/14, 02:33 pm por greta


Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

4 participantes

Pàgina 2 de 5 Previ  1, 2, 3, 4, 5  Següent

Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 27/02/09, 09:24 pm

No hi ha una resposta "clara" (per a fòrums d'Internet) sobre qué és Espanya, França, Alemanya, Italia, Austria, Rússia, Xina, Aràbia, etc., etc., etc... Per a analitzar i desenvolupar tots els trets indentificadors d'una nació es necessiten molts tractats acadèmics/llibres científics, i després de tants i tants, sovint no hi ha un acord total.

Així que no és aquesta una feina per a fer-la aquí, però si tu et veus amb cor de fer-la, jo t'observaré i et llegiré amb gran i intensa atenció.


Editat per darrera vegada per LectorSeLectivo el 27/02/09, 10:16 pm, editat 1 cop en total
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Beri 27/02/09, 09:53 pm

JAJAJAJAJA

cap problema, no us agrada quan us demanen allò que tan sovint demaneu als altres. No us agrada parlar de vosaltres perquè no sabeu que dir.

No teniu un sentiment d'arrel a un país i per tant us dona por que sí que hi hagi gent que ho tingui i que ho manifesti. No sabeu donar una argumentació del per què hem d'estar amb vosaltres sinó és dient "porque lo digo yo"

res, que és molt fàcil criticar als altres i intentar desqualificar-los, però ja no cola.
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 27/02/09, 10:15 pm

Tu si tens un sentiment d'arrelament, oi que sí?

Digue'm, doncs, qué és Catalunya.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Beri

Missatge  tuina2008 27/02/09, 10:25 pm

Beri estas dient simplesses

Beri escrigué:JAJAJAJAJA

cap problema, no us agrada quan us demanen allò que tan sovint demaneu als altres. No us agrada parlar de vosaltres perquè no sabeu que dir.

No teniu un sentiment d'arrel a un país i per tant us dona por que sí que hi hagi gent que ho tingui i que ho manifesti. No sabeu donar una argumentació del per què hem d'estar amb vosaltres sinó és dient "porque lo digo yo"

res, que és molt fàcil criticar als altres i intentar desqualificar-los, però ja no cola.
avatar
tuina2008

Nombre de missatges : 145
Fecha de inscripción : 15/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Beri 28/02/09, 09:47 am

Lector, jo ja he dit prou cops el que sento per Catalunya i el que és per mi Catalunya, i ara m'agradaria sentir-vos a vosaltres que em diguessiu què sentiu per espanya i què és per vosaltres espanya.

tuina2008, estic fent allò que vosaltres feu. Estic farta que sempre hem de ser els catalans els que ens hem de justificar, els que hem d'intentar explicar el per què som i ens sentim catalans. Ja és hora que vosaltres, els espanyols, ens digueu per què hem de ser espanyols, però no perquè ho diu la constitució (aquesta raó està ja escrita) sinó fent un raonament que no porti la obligació implícita. I m'has donat la raó, ara jo dic ximpleries (i segurament per a tú abans també) perquè vull saber.

No ens respecteu, hem de respectar-vos a vosaltres?, no ens voleu pel que som sinó pel que us donem, hem de respectar-vos?
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 28/02/09, 10:07 am

El mateix que sents tu per Catalunya és el que jo senteixo per tot Espanya, i el que és per a tu Catalunya (casa teva, etc...) és per a mi Espanya (casa meva, etc.), però evidentment això no ens diu ni què és Catalunya, ni què és Espanya, ni què és França, ni què és Alemanya, etc., etc., etc...
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Beri 28/02/09, 04:44 pm

LectorSeLectivo escrigué:El mateix que sents tu per Catalunya és el que jo senteixo per tot Espanya, i el que és per a tu Catalunya (casa teva, etc...) és per a mi Espanya (casa meva, etc.), però evidentment això no ens diu ni què és Catalunya, ni què és Espanya, ni què és França, ni què és Alemanya, etc., etc., etc...

jajajaja, no t'escarrassis noi, ja veig que ets espanyol perquè tens un sentiment molt profund vers la teva terra. Jo te la regalo tota ja que la terra on visc jo, Catalunya, no en necessita gent com vosaltres.
Per cert:

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Logo_deumil_blanc

i encara que no siguem 10.000.... el que compte és que ja comencem a dir que s'ha acabat!!!!
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty ....

Missatge  tuina2008 28/02/09, 05:00 pm

Ni gent com tu Beri-
avatar
tuina2008

Nombre de missatges : 145
Fecha de inscripción : 15/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Beri 28/02/09, 05:05 pm

tuina2008 escrigué:Ni gent com tu Beri-

per què?
perquè vull el meu país lliure?
perquè defenso la meva llengua i la meva llibertat?
perquè vull que em respectin allà on vagi?
perquè m'agradaria que si he de ser membre de l'estat espanyol tindria que estar al mateix nivell que els altres?

no, jo no us obligo a res, només dic el que veig. Si tu vols ser espanyol a mi m'és ben igual, i el mateix demano de vosaltres, si jo vull ser catalana per què no ho puc ser?
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 28/02/09, 05:39 pm

Beri: Què és Catalunya?
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Beri 28/02/09, 10:06 pm

Ara ja no m'ho preguntis, tú no saps explicar-me què és per tu espanya, què sents per ella. Jo ja no tinc que parlar del meu país.
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Isona77 28/02/09, 11:15 pm

Italia, Irlanda, Belgica ho tenen més clar que l'Estat Espanyol: els catalans no sou espanyols oi?... sovint ho he sentit jo o algun dels meus fills viatjant pel mon.

El catedràtic de l'Universitat on estudia la meva filla petita (A Italia) va reunir a tots els alumnes i hi havia un bon grupet d'espanyols però en públic li va dir a la meva filla : tu no ets espanyola oi? ella li va repondre: no, soc catalana. Fins i tot els espanyols al estranger reconèixen aquesta realitat i no cal dir els que no son espanyols.

De Irlanda et podria explicar moltissimes anècdotes i tambè de Bélgica. La questiò es que comença a haver-hi una mena de reconeixement de la nostra identitat catalana.

Es més dificil sentir parlar català als castellano-parlants que a molts nouvinguts d'origen africà, rumanés, rusos...

Al meu poble es petitet però els estrangers parlenmillor el català que molts que hi son de tota la vida d'origen castellà...

Jo no vaig nèixer independentista però m'hi he tornat. A mi no se m'acut de fer boicot a productes espanyols com ells ho han fet amb els nostres, ni dir mentides de Catalunya per guanyar vots... Ni amagar les balances fiscals perquè no es vegin les grans diferéncies en el donar i rebre. Per sort existeix vida fora d'Espanya i per tant Catalunya s'ha anat obrint a altres mercats ...i es el que hem d'anar fent.

Mireu a Air Lines buscaven gent catalano-parlants per atendre be als catalans que utilitzen els seus serveis.


A fora d'Espanya ho tenen mes clar . Ja veieu Espanya encara no ha reconegut Kosovo...
Isona77
Isona77

Nombre de missatges : 1095
Fecha de inscripción : 18/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 01/03/09, 12:26 am

Tot això està molt bé, però... Què és Catalunya?
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Isona77 01/03/09, 11:53 am

Catalunya es la darrera colònia espanyola.

Nomès cal atendre a la dita: pels seus fruits els coneixereu. Com es comporta l'Estat Espanyol envers Catalunya? Està clarisim !!!

Ells mateixos ho reconèixent. Per exemple amb la OPA de Gas Natural van preferir que Endesa anés a parar a Italia que no pas a Catalunya perquè (Com va afirmar la Sra. Esperanza Aguirre) al anar a para a Gas Natural seria com anar a parar a mans estrangeres.... I quan anem a jugar el Barça contra el Madrit allò s'omple de banderetes espanyoles: reconeixement tàcit de que el Barça no es un equip espanyol sino català.

Apart dela persecucciò que s'ha fet de productes catalans com la guerra del cava i quan varen representar el "Mago de Oz" a Almeria, representaciò adreçada als nens petits els personatges més dolents eren catalans fins i tot n'hi havia un que portava l'uniforme del equip del Barça.

I tantes coses... que més val deixar-ho correr. Però això sí, cada diaa que passa ho tinc més clar: els catalans no som espanyols. I no ens identifiquem amb ells. España es diferente.
Isona77
Isona77

Nombre de missatges : 1095
Fecha de inscripción : 18/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 01/03/09, 12:52 pm

Això que dius no és una altra cosa que el consabut memorial de greuges de sempre, pero jo no hi veig cap definició de Catalunya.

Existeix, a banda de en els papers i en la imaginació d'alguns, una realitat que es diu Catalunya? Quina cosa sería?


Editat per darrera vegada per LectorSeLectivo el 01/03/09, 03:22 pm, editat 1 cop en total
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Beri 01/03/09, 01:36 pm

Isona,

no intentis explicar el que ells no poden entendre, he volgut que m'expliquessin què és per ells espanya, com la senten, quines coses ens podrien dir d'ella que fossin atractives per nosaltres, els catalans, i no hi ha manera, no en saben o no poden.

Lector,

per què no ens parles de la teva espanya? per què no ets capaç de dir alguna cosa d'ella que no sigui la constitució (obligació)? per què sempre vols parlar dels catalans i/o d'altres nacions i mai de vosaltres els espanyols? no hi ha res que puguis dir que surti del teu cor?
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Beri 01/03/09, 01:37 pm

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Logo_deumil_blanc
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Sinuhé 01/03/09, 03:04 pm

Sinuhé
Sinuhé

Nombre de missatges : 1687
Fecha de inscripción : 16/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 01/03/09, 03:29 pm

Beri escrigué:Isona,

no intentis explicar el que ells no poden entendre, he volgut que m'expliquessin què és per ells espanya, com la senten, quines coses ens podrien dir d'ella que fossin atractives per nosaltres, els catalans, i no hi ha manera, no en saben o no poden.

Per la mateixa raó que vosaltres no sabeu dir què és Catalunya. Dieu que l'estimeu molt però això és com no dir res, també s'estima la parella, els fills, els amics, fins i tot es pot estimar la sogra, però un sentiment no defineix res.

I jo no necessito parlar d'Espanya, perquè els llibres d'Història ja la reconeixen com a nació des de fa molts segles, i a tot arreu la gent amb un mínim de cultura coneix molt bé l'existència d'Espanya; coses aquestes, ambdues, que ningú pot afirmar de Catalunya dient veritat.

Què és Espanya?. Vosaltres mateixos, amb totes les vostres actituds (fanàtiques, combatives, centrífugues, de negació de la realitat, etc., etc., etc...) sou la millor encarnació i representació del que és l'ànima espanyola.

I vosaltres em pregunteu què és Espanya? : Mireu-vos al mirall i estareu veient Espanya.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Isona77 01/03/09, 11:32 pm

Per mi dono per acabada la discussiò per el fet de que siguin quins siguin els arguments Tu Lector et quedaràs amb els teus i jo em quedarè amb els meus per tan ho deixo estar. Tu deus tenir les teves raons i jo penso que tinc les meves. Son diferents punts de vista. Possiblement en algun altre moment històric fins i tot ens hauriem pogut posar d'acord però ara no. Tan se me'n donen els greuges si cada cop que hi ha eleccions no els esgrimisin com un arma d'atac contra el poble català. Tan se me'n dona si els polìtics els hi agrada posar els pobles uns en contra dels altres. Hi ha molt poca ética a la política.

La denominaciò Espanya existeix com a tal a partir del reinat d'Isabel II. No pas abans...

Isona77
Isona77

Nombre de missatges : 1095
Fecha de inscripción : 18/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty ......

Missatge  tuina2008 02/03/09, 02:06 am

Carlos de Austria (o Habsburgo) (*Gante, 24 de febrero de 1500 – †Monasterio de Yuste, 21 de septiembre de 1558) fue rey de España con el nombre de Carlos I (1516[1] –1556), el primero que unió en su persona las coronas de Castilla y Aragón, y Emperador del Sacro Imperio Romano Germánico como Carlos V (1519–1558).
Hijo de Juana I de Castilla, conocida como Juana la Loca, y Felipe el Hermoso, y nieto por vía paterna de Maximiliano I de Austria (Habsburgo) y María de Borgoña (de quienes heredó los Países Bajos, los territorios austríacos y derecho al trono imperial) y de los Reyes Católicos, de quienes heredó el Reino de Castilla, Nápoles, Sicilia, las Indias, Aragón y Canarias, por vía materna.
avatar
tuina2008

Nombre de missatges : 145
Fecha de inscripción : 15/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Beri 02/03/09, 09:01 am

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Logo_deumil_blanc
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 02/03/09, 05:27 pm

Bruxel.les és un lloc bonic per a fer turisme.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Beri

Missatge  tuina2008 02/03/09, 11:49 pm

Aixo sembla una fixacio.. t'ho dic de bon rotllo.. a mi m'agradaria o que no fos ningu o que anesin 5000000 o a l'inreves que ho dic sense cap preferencia

Beri escrigué:Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Logo_deumil_blanc
avatar
tuina2008

Nombre de missatges : 145
Fecha de inscripción : 15/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Beri 03/03/09, 09:02 am

Només faig recordatori, a mi m'agradaria que hi anés molta molta gent, però bé, sigui com sigui és la voluntat d'una gent que sent que alguna cosa ha de canviar

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Logo_deumil_blanc
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi - Página 2 Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 2 de 5 Previ  1, 2, 3, 4, 5  Següent

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum