Catalunya Web
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Últimos temas
» Perquè varem abandonar la Web ?
Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Icon_minitime09/06/23, 02:16 am por VlCTUR

» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Icon_minitime29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Icon_minitime23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Icon_minitime22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Icon_minitime21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Icon_minitime23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Icon_minitime26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Icon_minitime07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Icon_minitime01/02/14, 02:33 pm por greta


Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

4 participantes

Pàgina 1 de 5 1, 2, 3, 4, 5  Següent

Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Sinuhé 26/02/09, 06:41 pm

Segons les dades del Baròmetre d'Opinió Pública que ha publicat la Generalitat · CiU continua amb la tendència a l'alça i el PSC baixa de forma significativa


Més de la meitat de la població del Principat considera que Catalunya hauria de ser un estat, segons les dades del Baròmetre de l'Opinió Pública que ha publicat aquest migdia la Generalitat. Un 63.7 considera que l'autonomia actual és insuficient. I un 51 per cent dels enquestats reclama que Catalunya sigui un estat, o bé federal (35.2%) o bé completament independent (16.1%). Només un 38.6 considera que Catalunya hauria de seguir sent una autonomia.

El Baròmetre d'Opinió Pública reflexa també un augment del vot a CiU i una baixada del vot al PSC. Respecte a l'anterior baròmetre, que correspon al mes d'octubre, la intenció de vot augmenta en dues dècimes pel que fa a CiU i baixa sis dècimes pel que fa al PSC. El vot a Iniciativa baixa més d'un punt mentre que el d'Esquerra puja gairebé dos punts. Pel que fa a la valoració dels líders Artur Mas supera José Montilla i Duran i Lleida és el més valorat seguit de Carme Chacón.
Sinuhé
Sinuhé

Nombre de missatges : 1687
Fecha de inscripción : 16/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 26/02/09, 07:00 pm

I, per consegüent, un 49% no el vol.

Fifty-fifty, amb això no es pot demanar un Estat exclusiu (perquè Estat propi ja teniu el que tenim tots), ja que mitja Catalunya restaria descontenta.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Beri 26/02/09, 07:30 pm

LectorSeLectivo escrigué:I, per consegüent, un 49% no el vol.

Fifty-fifty, amb això no es pot demanar un Estat exclusiu (perquè Estat propi ja teniu el que tenim tots), ja que mitja Catalunya restaria descontenta.

Però com estem en un "estat democràtic", no m'equvoco oi?, vol dir que es tindria que acceptar el resultat, tampoc m'equivoco oi?.
clar, que ja sabem que els del país veí son democràtics només quan els interessa, o no?
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 26/02/09, 08:36 pm

No.

Quin país veí?, Potser França?
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Beri 26/02/09, 09:07 pm

jajajaja, també també

saps? quan a un no el volen ni el respecten, quan no hi ha reciprocitat en el que es dona i el que es reb (no només economicament parlant), arriba un moment en que s'oblida fins i tot el nom d'aquells que es pensen que son els "amos y señores", o sigui que sou el país veí.

però amb un 51% que votés estar fora de "la indisolube unidad de la nación" es tindria que respectar, o no?
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 26/02/09, 09:14 pm

No, perquè no està contemplada a la Constitució la possibilitat de referendums sobre una qüestió d'aquest tipus. Per aquesta raó, el lehendakari no el va poder portar a terme. I en qualsevol cas, si un dia es modifiqués la Constitució i es pogués fer un referendum sobre un assumpte d'aquest caire, es consultaria tots els espanyols, no només una part dels mateixos. S'ha de preguntar a tothom si volen que un tros del seu país se separi i passi a ser un altre país a part, ja que la sobirania resideix en el conjunt del tot el poble espanyol.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Beri 26/02/09, 09:25 pm

veus? em dones la raó amb el que he dit de la "democràcia" interessada que teniu els de l'altre costat.
sou incapaços d'acceptar que pugui haver un poble, una nació, un país que vol desenvolupar-se com a tal, que no us necessita i que si el deixessiu remuntaria el vol i pot ser us faria ombra i tot.
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 26/02/09, 10:08 pm

Es que això de "poble", "nació", etc.., ho dieu vosaltres, és el vostre llenguatge; però ni aquests conceptes els comparteix tothom, ni tenen tampoc un significat unívoc.

Per a la immensa majoria dels ciutadans d'Espanya l'única nació seva és l'espanyola. Ni molt menys encara comparteix tothom la correlació que establiu els independentistes un poble/un estat, negant la possibilitat d'existencia d'estats multinacionals, cosa que la realitat del món desmenteix a tot arreu i cada dia.

Es que vosaltres creieu que la vostra forma de pensar és l'única vertadera, indiscutible i definitiva, i evidentmente no és així, no sou en possessió de dogmes de fe que tothom hagi d'acceptar tant si hi creu como si no.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Beri 27/02/09, 01:09 am

LectorSeLectivo escrigué:Es que això de "poble", "nació", etc.., ho dieu vosaltres, és el vostre llenguatge; però ni aquests conceptes els comparteix tothom, ni tenen tampoc un significat unívoc.

Per a la immensa majoria dels ciutadans d'Espanya l'única nació seva és l'espanyola. Ni molt menys encara comparteix tothom la correlació que establiu els independentistes un poble/un estat, negant la possibilitat d'existencia d'estats multinacionals, cosa que la realitat del món desmenteix a tot arreu i cada dia.

Es que vosaltres creieu que la vostra forma de pensar és l'única vertadera, indiscutible i definitiva, i evidentmente no és així, no sou en possessió de dogmes de fe que tothom hagi d'acceptar tant si hi creu como si no.


T'equivoques de dalt a baix, no crec que pensem que la nostra forma de pensar sigui la única i vertadera, més aviat pensem que si ens deixessiu en pau estariem molt millor, que si tanta ràbia us fem oblideu-nos de la nostra existència, que si voleu ser indissolubles.... vosaltres mateixos, però que aquí hi ha gent que no comparteix aquest pensament, i que volem ser nosaltres mateixos, sense ningú que no ens enten ens digui què hem de fer.
De fet, sou vosaltres que us penseu que teniu la veritat a les vostres mans perquè no podeu, no voleu, entendre que nosaltres no som vosaltres, cosa que nosaltres ho tenim molt clar, i a més no som ni millors ni pitxors uns dels altres, només diferents.
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 27/02/09, 01:37 am

Qui són "nosaltres", i qui "vosaltres"?
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Sinuhé 27/02/09, 02:31 pm

El Henry que només porta un any i mig a Catalunya ja ho sap.

Thierry Henry: "Catalunya no és Espanya i això és un sentiment"
Sinuhé
Sinuhé

Nombre de missatges : 1687
Fecha de inscripción : 16/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 27/02/09, 04:44 pm

Jo em sento ric, encara que no tinc ni un duro, i això també és un sentiment.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Beri 27/02/09, 04:47 pm

LectorSeLectivo escrigué:Qui són "nosaltres", i qui "vosaltres"?


"Nosaltres" som catalans i "vosaltres" sou els del país veí que us penseu que Catalunya us pertany, i aquest és el vostre error. Si realment l'estat espanyol fós democràtic "tots" tindriem que estar al mateix nivell, però no és així. El sentiment independentista no existiria si els catalans no ens sentíssim menyspreats i subordinats, si respectessiu la nostra cultura, la nostra manera de ser, les nostres tradicions, el nostre idioma....., però us dona por el no control absolut, us dona por perdre aquest "poder".
Nosaltres no som ni volem ser vosaltres i tampoc volem que sigueu com nosaltres, només volem, al contrari del que penseu, ser catalans i viure en el respecte i la pau.

Sí Sinuhé, ser català és sentir-se català.
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 27/02/09, 04:58 pm

I la meitat dels catalans que no pensen com tu, on la poses?

Amb el "nosaltres" o amb el "vosaltres"?
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Beri 27/02/09, 05:12 pm

No sé si son o no la meitat, m'és ben igual, i no els poso en cap lloc determinat, encara que estarien situats més allí que aquí.
Jo parlo dels que som i ens sentim catalans, no dels que son catalans i no comparteixen aquest sentiment.

i Catalunya pertany o és espanya? i espanya què és? i ser espanyol què significa?, no tinc sentiment espanyol ni em sento identificada amb vosaltres, l'únic que m'agradaria és que si hem de conviure en un mateix estat (que no país) fós respectant-nos, i vosaltres d'això no en sabeu
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 27/02/09, 05:25 pm

A veure, respon-me tu abans aquestes preguntes:

Els catalans que no volen la independència de Catalunya, no són catalans?

Els catalans que es senteixen alhora catalans i espanyols, "ni són d'aquí ni són d'enllà"? És a dir, no tenen lloc a casa seva?

Per què? Perquè ho dius tu i els que pensen com tu?

I qui sou vosaltres per a decidir això?

Teniu potser un carnet de ser especialment catalans, de ser més català que ningú?

No em facis riure, dona...
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Sinuhé 27/02/09, 05:36 pm

Jo tinc molt clar que no ho sóc d'espanyol, perquè no me'n sento, i crec que som una majoria els que sentim així a Catalunya. Espero i desitjo que algun dia ens ho preguntin i així acabem amb aquesta situació.

Del que sentin els altres no en tinc ni idea. Segur que hi ha molt immigrant que no es sent català, però això és del tot normal en un país que acull i ha acollit a tanta gent de fora.
Sinuhé
Sinuhé

Nombre de missatges : 1687
Fecha de inscripción : 16/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 27/02/09, 05:56 pm

I els catalans que es senteixen també espanyols, aquests no compten?
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Beri 27/02/09, 06:01 pm

LectorSeLectivo escrigué:A veure, respon-me tu abans aquestes preguntes:

Els catalans que no volen la independència de Catalunya, no són catalans?

Els catalans que es senteixen alhora catalans i espanyols, "ni són d'aquí ni són d'enllà"? És a dir, no tenen lloc a casa seva?

Per què? Perquè ho dius tu i els que pensen com tu?

I qui sou vosaltres per a decidir això?

Teniu potser un carnet de ser especialment catalans, de ser més català que ningú?

No em facis riure, dona...

Els catalans que no volen la independència no son catalans com jo, son diferents, ni millors ni pitjors
Tenen casa seva on es guanyen la vida, si aquí no se la guanyessin segurament s'anirien a un altre indret
Per què, què?
Jo decideixo per mí mateixa i de mí mateixa, jo dic que no soc espanyola ni em sento espanyola, els que no es sentin catalans serà el seu problema no el meu
Jo no soc especial ni tinc un carnet de catalana (malauradament), ni per ser catalana ni per ser altre cosa. Jo soc catalana, em sento catalana, vull el meu país lliure

i tú? d'on ets? ets espanyol? ets sents espanyol? cóm és sentir-se espanyol? que significa per tu ser espanyol? existeix espanya com a país?
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 27/02/09, 06:03 pm

Llegeix-te la Constitució i trobaràs la resposta a tot el que em preguntes.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Beri 27/02/09, 06:07 pm

No, això no val.
Llegir la constitució ja ho he fet i sé el que posa.
Estic demanant la teva opinió, estic demanant que em diguis que és ser espanyol, quin és el teu sentiment vers espanya.
Ens critiques, ens valores, ens dius que no tenim raó, però no em saps donar la teva raó, no la d'un grapat de papers.
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 27/02/09, 06:14 pm

Ser espanyol és ser el que diu la Constitució: Ser ciutadà d'una nació que es diu Espanya.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Beri 27/02/09, 06:24 pm

LectorSeLectivo escrigué:Ser espanyol és ser el que diu la Constitució: Ser ciutadà d'una nació que es diu Espanya.

d'acord: espanya no és res més que allò que un paper diu, i tú no saps explicar-ho amb les teves paraules i amb els teus sentiments perquè espanya no existeix, és una definició i prou, sense fons, sense contingut.

els que sou d'espanya (?) no podeu entendre el que som i sentim els catalans, no sabeu què significa sentir-se d'un país sense necessitat de que t'ho diguin, i suposo que és per això que ets incapaç de explicar-me què significa ser espanyol.
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Invitat 27/02/09, 08:14 pm

Però, què vols, dona, que et defineixi Espanya?

Pots tu definir-me a mi França o Alemanya?
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Beri 27/02/09, 09:15 pm

bé, no tens resposta a una pregunta clara: què significa ser espanyol, què teniu que us fa sentir espanyols

llavors no ens vinguis a donar lliçons: si no ets capaç de ni tan sols dir alguna cosa pròpia per la qual et sents espanyol no pots criticar els sentiments dels altres. En sabeu molt de parlar de que els catalans som tal o qual, que no tenim dret a això o a l'altre, que ens pensem que som algú,....., però no sabeu donar una raó per la qual els catalans ens podriem sentir atrets per vosaltres, sense cap obligació. La vostra raó és la obligació i el mandat, i amb això provoqueu rebuig.

I jo m'he quedat sense saber que és i significa ser espanyol, i què es sent quan un és espanyol, i què ès el que us identifica
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi Empty Re: Un 51 per cent dels catalans preferiria tenir un estat propi

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 1 de 5 1, 2, 3, 4, 5  Següent

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum