Catalunya Web
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Últimos temas
» Perquè varem abandonar la Web ?
Cada dia, una mica més de català - Página 2 Icon_minitime09/06/23, 02:16 am por VlCTUR

» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
Cada dia, una mica més de català - Página 2 Icon_minitime29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
Cada dia, una mica més de català - Página 2 Icon_minitime23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
Cada dia, una mica més de català - Página 2 Icon_minitime22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
Cada dia, una mica més de català - Página 2 Icon_minitime21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
Cada dia, una mica més de català - Página 2 Icon_minitime23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
Cada dia, una mica més de català - Página 2 Icon_minitime26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
Cada dia, una mica més de català - Página 2 Icon_minitime07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
Cada dia, una mica més de català - Página 2 Icon_minitime01/02/14, 02:33 pm por greta


Cada dia, una mica més de català

3 participantes

Pàgina 2 de 3 Previ  1, 2, 3  Següent

Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  VlCTUR 19/05/10, 07:04 am

Que va, solament espero a que se m'assequi el mono de treball. Tinc el calefactor a tope apuntant a l'estenedor.

Així que el tingui sec, m'hi poso. Cada dia, una mica més de català - Página 2 Icon_elephant
VlCTUR
VlCTUR

Nombre de missatges : 817
Fecha de inscripción : 15/01/2009
Edad : 58

http://www.cagabandúrries.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  VlCTUR 19/05/10, 07:05 am

Carme escrigué:Què vols dir que has dormit de 14 a 01??? ....Me lo explique, porfa Cada dia, una mica més de català - Página 2 Icon_question

Pamplines

Les matemàtiques s'expliquen soles. Cada dia, una mica més de català - Página 2 Icon_biggrin
VlCTUR
VlCTUR

Nombre de missatges : 817
Fecha de inscripción : 15/01/2009
Edad : 58

http://www.cagabandúrries.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Invitat 19/05/10, 07:05 am

Bé, la veritat és què jo també he fet una MIGDIADA Cada dia, una mica més de català - Página 2 Icon_redface i no tinc massa son Cada dia, una mica més de català - Página 2 Icon_rolleyes
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Invitat 19/05/10, 07:06 am

Més què matemàtiques, em sembla què em vols enredar, apañero Cada dia, una mica més de català - Página 2 Icon_redface
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Invitat 19/05/10, 07:09 am

Una altra cosa què m'ha vingut a la memòria. Una errada molt común què es fa és dir: mentres. El correcte és: mentre.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Invitat 19/05/10, 07:12 am

Ets un maleducat, fes el favor d'acomiadar-teeeeeeeeeeeeeeeCada dia, una mica més de català - Página 2 Mons0027
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Sinuhé 19/05/10, 08:52 am

Tornant al principi, i la paraula "trepollar". Jo la que he escoltat molt i no la trobo al diccionari és la paraula "treponejar" i s'utilitzava en un sentit molt semblant al de "trepollar". Et deien, al caminar per un camp que estava conrat: No treponejis, i et volien dir que vigilessis a no aixafar res.
Sinuhé
Sinuhé

Nombre de missatges : 1687
Fecha de inscripción : 16/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Invitat 19/05/10, 09:18 am

És cert, no es troba enlloc. Deu ser una paraula molt local o molt antiga. En aquest últim cas, cada certs anys, són retirades del diccionari vàris mots poc utililitzats. Jo veia el Bocamoll, i allà sortien paraules què jo escoltava de petita, i ara ja no es veuen per enlloc. Suposo que hi ha d'haver algún diccionari amb les paraules retirades "de la circulació"
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Sinuhé 20/05/10, 08:43 am

Sí, hi ha moltes paraules que s'han deixat d'utilitzar. Suposo que la llengua es va empobrint i va deixant-se pel camí paraules molt maques fonèticament i molt útils a l'hora de parlar amb precisió. Suposo que ara parlem més a l'engròs i ens deixem les "paraules menudes". I llavors passa que llegeixes el Ballarín i de cada quatre paraules que escriu, en alguna has d'anar a buscar el diccionari.
Sinuhé
Sinuhé

Nombre de missatges : 1687
Fecha de inscripción : 16/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Invitat 20/05/10, 02:43 pm

Panadera (Pallissa)

Paraula actualment gens utilitzada.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Sinuhé 20/05/10, 04:00 pm

Jo l'havia utilitzat, però potser si que ara fa temps que ni l'utilitzo, ni tampoc l'escolto a ningú.
Sinuhé
Sinuhé

Nombre de missatges : 1687
Fecha de inscripción : 16/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Invitat 20/05/10, 04:21 pm

Una altra de les antigues, que s'havia escoltat molt, i ara gairabé gens.

estranquis Mot emprat en l'expressió d'estranquis loc adv pop D'amagat.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Invitat 20/05/10, 04:26 pm

Aquestes paraules les escoltava jo a casa, i veient que no les escoltava enlloc, fins i tot vaig creure que eren inventades pels pares!!! Cada dia, una mica més de català - Página 2 Icon_razz

amagatotis

Mot emprat en l'expressió loc adv D'amagat.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  VlCTUR 20/05/10, 10:05 pm

Carme escrigué:Ets un maleducat, fes el favor d'acomiadar-teeeeeeeeeeeeeee


Cada dia, una mica més de català - Página 2 Rodant
VlCTUR
VlCTUR

Nombre de missatges : 817
Fecha de inscripción : 15/01/2009
Edad : 58

http://www.cagabandúrries.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Invitat 21/05/10, 08:48 pm

Cada dia, una mica més de català - Página 2 361111
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Invitat 23/05/10, 07:14 pm

No escriurem mai: Hi han molts peixos....

El correcte és: hi ha molts peixos.

És un temps del verb haver i el plural de hi ha, seria, hàgin. Per tant sempre mantindrem el hi ha, pluralitzan la paraula que va al darrera.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Invitat 26/05/10, 02:00 pm

Longuis,


Mot emprat en l'expressió fer-se el longuis Dissimular.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Invitat 26/05/10, 03:48 pm

Massa tampoc es pluralitza mai; s'empri com adverbi o adjectiu.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Invitat 27/05/10, 01:46 pm

Veig què el Joan es mira poc aquest panell... Cada dia, una mica més de català - Página 2 Icon_smile


glop, paraula poc emprada

Porció d'un líquid que hom beu en una sola engolida, que cap d'una vegada a la boca. Beure a glops.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Invitat 28/05/10, 12:12 pm

Una de les errades més esteses, sobretot pels barcelonins, és confondre el veure pel beure. Tant és així que gairabé la majoria enlloc de dir: Hi veig clar; diuen hi bec clar. Sé què un tic és difícil de canviar, però s'haurien de fer tots els esforços per parlar bé. No hi ha prou parlar català, s'ha de fer bé
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Invitat 29/05/10, 02:00 pm

enraonar, paraula poc utilitzada actualment


Parlar alternativament dues o més persones entre elles. Sempre la veig enraonant amb les veïnes.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Invitat 31/05/10, 03:27 pm

La sil.laba mon no porta mai accent. Només porta accent quan es refereix al nostre món. En aquest cas és accent diacrític


Exemples: mon pare; vivim en un món canviant
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Invitat 31/05/10, 10:24 pm

Desarrollar............incorrecta

Desenvolupar........correcta
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Invitat 01/06/10, 09:51 pm

Sapigut...................incorrecta


Sabut.....................correcta
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Invitat 02/06/10, 03:28 pm

Despedida.......................incorrecta

Comiat............................correcta
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Cada dia, una mica més de català - Página 2 Empty Re: Cada dia, una mica més de català

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 2 de 3 Previ  1, 2, 3  Següent

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum