Últimos temas
» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
01/02/14, 02:33 pm por greta

» Bonas festes Nadalenques i Any Nou
16/01/14, 02:19 pm por greta


Efectos negativos de libros de autoayuda

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Efectos negativos de libros de autoayuda

Missatge  Invitat el 05/08/09, 10:45 am

(NC&T) Los psicólogos Joanne V. Wood y John W. Lee de la Universidad de Waterloo, y W.Q. Elaine Perunovic de la Universidad de New Brunswick, han comprobado que los individuos con autoestima baja examinados en el estudio en realidad se sintieron peor acerca de ellos mismos después de repetir aseveraciones positivas sobre sí mismos.

Los investigadores pidieron a participantes con autoestima baja y a otros con autoestima alta que repitieran la frase típica de libros de autoayuda "Soy una persona encantadora". Los psicólogos evaluaron entonces el estado anímico de los participantes y sus sentimientos en ese momento sobre ellos mismos. Los individuos con autoestima baja se sintieron peor después de repetir la aseveración positiva sobre ellos mismos en comparación con otro grupo de sujetos de autoestima baja que no repitió la aseveración. Los individuos con autoestima alta se sintieron mejor después de repetir la aseveración positiva, pero sólo ligeramente.

En un estudio de continuación, los psicólogos permitieron a los participantes que confeccionaran una lista de pensamientos negativos y de pensamientos positivos sobre ellos mismos. Los psicólogos encontraron que, paradójicamente, el estado de ánimo de los participantes con autoestima baja era mejor cuando se les permitía tener pensamientos negativos que cuando se les pedía que se concentrasen exclusivamente en pensamientos positivos.

Los psicólogos sugieren que, tal como sucede con las alabanzas demasiado positivas que pueden sonar a burla o con otras connotaciones negativas, las aseveraciones irracionalmente positivas sobre uno mismo, como "Me acepto por completo tal como soy" o "Estoy completamente conforme conmigo mismo", pueden provocar pensamientos contradictorios y conflictivos en individuos con autoestima baja. Tales pensamientos negativos pueden superar en fuerza a los pensamientos positivos, y resultar especialmente desalentadores.

En conclusión, tal y como subrayan los autores, repetir aseveraciones positivas sobre uno mismo puede beneficiar a ciertas personas (como los individuos con autoestima alta), pero tener el efecto contrario en las personas que más necesitan mejorar su estado de ánimo.


Haz click aquí para ver vídeos sobre Efectos negativos de libros de autoayuda

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Re: Efectos negativos de libros de autoayuda

Missatge  FOC el 05/08/09, 10:56 am

Aixo ho habia llegit aquesta setmana i ho vaig trobar molt interesant, jo he llegit varios llibres d'eixos i crec que tots estan fets per mateix patró encara que porten coses interesants. A la vegada dels llibres crec que quelcons textes que circulen per la xarxa i que pareixen que son per ajudar o donar anims els trobo igual de perillosos, al igual que algunes frases. Tot es relatiu i hi han persones que basen la seva forma de ser o actuar en una determinada circunstancia en algo que han llegit i solament per fet de haberlo vist escrit ja li donen una importancia sense pararse a pensar.

FOC

Nombre de missatges : 384
Fecha de inscripción : 18/01/2009

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Efectos negativos de libros de autoayuda

Missatge  Invitat el 05/08/09, 11:27 am

M'agradaria saber si tots els autors d'aquests llibres són psicòlegs...que aquesta és una altra. Per a poder entendre'ls bé i treure-hi un profit, has de tenir alguna base que et faci entendre, situacions, conceptes i verborrea emprada. Imagina't que estàs llegint un llibre de filosofia, si estàs peix, necessitaràs l'instructor pq te'l vagi fent entenible. Però com avui tothom va a guanyar peles, s'ha perdut tota deontologia que requereix la professió.

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Re: Efectos negativos de libros de autoayuda

Missatge  arcoiris el 05/08/09, 09:49 pm

Si no et creus el que dius , no et serveis de res, por molt que ho digues en veu alta.
No hia que agafar aquestos llibres al peu de la lletra,ni fer les coses com si fos una recpta de cuina.
Et poden servir per acalri alguns concpetes, pero no crec que et fasin cambiar la vida , ni la teva forma de ser.
Jo crec que molts de aquests llibres es contradiguen.

Supose que molta, gent, busca en els llibres alguna teoria que li done permis per a ser felic i per fer coses que volia fer pero no s´atrevia.

arcoiris

Nombre de missatges : 2378
Fecha de inscripción : 20/01/2009

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Efectos negativos de libros de autoayuda

Missatge  Contenido patrocinado Hoy a las 12:49 pm


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt


 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum