Catalunya Web
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Últimos temas
» Perquè varem abandonar la Web ?
Raimon, de bell nou a València Icon_minitime09/06/23, 02:16 am por VlCTUR

» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
Raimon, de bell nou a València Icon_minitime29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
Raimon, de bell nou a València Icon_minitime23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
Raimon, de bell nou a València Icon_minitime22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
Raimon, de bell nou a València Icon_minitime21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
Raimon, de bell nou a València Icon_minitime23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
Raimon, de bell nou a València Icon_minitime26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
Raimon, de bell nou a València Icon_minitime07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
Raimon, de bell nou a València Icon_minitime01/02/14, 02:33 pm por greta


Raimon, de bell nou a València

Ir abajo

Raimon, de bell nou a València Empty Raimon, de bell nou a València

Missatge  arcoiris 08/05/09, 11:39 pm

No hi actuava des de l'any 2000 · La UPV commemora el cinquantè aniversari de 'Al vent' · Les entrades del concert s'exhauriren el dia que es posaren a la venda.


L'última vegada que Raimon va actuar a València fou l'any 2000 al Teatre Principal (i, a Canal 9, l'any 1994). D'aquest silenci de què ha estat objecte, se'n lamenta profundament: 'Allò que més em dol és que m'han impedit de ser més conegut de la gent del meu país, i molts es deuen pensar que vaig fer 'Al vent' i vaig desaparèixer.' Sobre les raons de l'administració valenciana per a impedir-li que actuï tant a València com a la resta del País Valencià, diu: 'Mire de ser lliure, tenir criteri propi, i això m'ha portat molts malentesos amb alguna gent'. I afegeix: 'Em solen dir que no sóc en cap llista negra, simplement que això que faig no atrau la gent.'

Però ara torna a València, enmig d'una gran expectació. El públic valencià va afanyar-se a comprar l'entrada del concert, esperadíssim, que farà avui. Sobre què significava per a ell tornar a cantar a València després de tants anys, Raimon no va dubtar a expressar el 'goig' que sentia. I va fer una petita broma i tot: que estava ben content de poder cantar 'a prop de València' (el campus de la UPV és als afores de la ciutat, a l'horta de Vera).


Raimon torna a València, ciutat en què feia nou anys que no actuava. I hi torna gràcies a la Universitat Politècnica de València (UPV), que, arran del cinquantè aniversari de 'Al vent' (vídeo), li ha volgut retre un homenatge. El saló d'actes de l'edifici Nexus s'omplirà de gom a gom per escoltar i gaudir, de bell nou, les cançons de sempre i les noves, car el cantant de Xàtiva ha anunciat que n'estrenarà de noves. D'entrades, ja no n'hi ha.

Entre les cançons inèdites que interpretarà (Raimon, ha dit que volia cantar 'millor que mai'), n'hi ha una que ha dedicat, precisament, a la ciutat de València. Aquestes cançons s'inclouran en el seu pròxim disc, un disc que s'ha fet esperar. I és que, diu el cantant, n'ha escrit les cançons molt a poc a poc, perquè 'cada volta sóc més exigent.'
arcoiris
arcoiris

Nombre de missatges : 2378
Fecha de inscripción : 20/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Raimon, de bell nou a València Empty Re: Raimon, de bell nou a València

Missatge  arcoiris 08/05/09, 11:42 pm

Un homenatge ben complet

Juntament amb aquest concert, la UPV ha organitzat una exposició retrospectiva per a fer conèixer la vida i l'obra d'un dels cantants més reeixits en llengua catalana. L'exposició, que inclou material divers (cartells, retalls de premsa, discs compactes i vinils, pintures...), es podrà visitar, fins el 23 de juny, a la sala d'exposicions de la UPV. L'homenatge que li ret la UPV inclou, a més, l'edició de tres publicacions; són el catàleg de l'exposició i dos llibres exhaurits: el poemari 'D'aquest viure insistent' (3i4), del cantant i 'Raimon' (la Magrana), una biografia que va escriure Joan Fuster. A més, s'editarà un disc compacte en què cantants i amics (Miquel Gil, Joan Manuel Serrat, Verdcel, Ester Formosa o Toti Soler) faran les seves versions d'alguns dels temes més coneguts del cantat de Xativa



Raimon, de bell nou a València 3580338_6895

[color:90c5=#333]
50 anys de 'Al vent'


Joan Fuster, en la pàgina 56 de la biografia que reeditarà la UPV, explica així el naixement de la cançó 'Al vent': 'Un dia, amb un amic, pujaven en moto de Xàtiva a València. Conduïa l'altre, i Ramon, al seient de darrera, se sentia una mica inquiet per la velocitat a què marxaven. El vent els assotava la cara. Per animar-se, Pelegero començà a cantar. A cantar, no una cançó determinada, sinó qualsevol cosa, no importava què: es tractava de cridar, de superar a crits el soroll de la màquina i el neguit del viatge. La primera frase –lletra i música- va sortir-li sense ni pensar-la: 'Al vent, la cara al vent...'. En arribar a València, l'estrofa inicial ja quedava construïda, i el vent molest de la carretera havia ascendit literàriament a 'vent del món': '...al vent del món!'. Amb una mica de paciència, d'allò, en podria fer una cançó. La guitarra va ajudar-lo. I les paraules se li organitzaren de seguida, com un d'aquells poemes que escrivia d'amagat i que mai no publicaria. 'Al vent' sorgia d'un atzar, i de 'Al vent' sorgiria Raimon.'







Partal, Maresma i Associats, S.L.
arcoiris
arcoiris

Nombre de missatges : 2378
Fecha de inscripción : 20/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum