Catalunya Web
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Últimos temas
» Perquè varem abandonar la Web ?
Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús) Icon_minitime09/06/23, 02:16 am por VlCTUR

» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús) Icon_minitime29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús) Icon_minitime23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús) Icon_minitime22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús) Icon_minitime21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús) Icon_minitime23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús) Icon_minitime26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús) Icon_minitime07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús) Icon_minitime01/02/14, 02:33 pm por greta


Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús)

2 participantes

Ir abajo

Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús) Empty Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús)

Missatge  Invitat 08/05/09, 07:14 pm

Recogen más de 180.000 firmas para prohibir las corridas de toros en Catalunya



20MINUTOS.ES. 08.05.2009


La plataforma antitaurina Prou (Basta) ha recogido más de 180.00 firmas para impulsar una Iniciativa Legislativa Popular (ILP) con el objetivo de prohibir las corridas de toros en Catalunya.
Esta plataforma tenía que lograr al menos 60.000 rúbricas en 120 días y ha triplicado la cifra. La próxima semana presentarán las firmas en el Parlament de Catalunya. Una vez allí, se contarán y se iniciará un proceso que durará meses, en el que se votará la proposición de ley varias veces.

Entre los firmantes, la plataforma cuenta con personalidades mediáticas como el filósofo Salvador Pániker, los periodistas Mathew Tree, Pilar Rahola y Ruth Toledano, la abogada Magda Oranich, el músico Pep Sala, y los catedráticos Jesús Mosterin y Josep María Terricabras, entre otros.
Además, 65 municipios catalanes se han declarado antitaurinos y amigos de los animales.

Los promotores presentaron una proposición de ley de modificación del artículo 6 del texto refundido de la Ley de protección de los animales de Catalunya, en la que piden que se prohíban las corridas y los espectáculos que incluyan la muerte del animal, las banderillas y el estoque, así como los espectáculos taurinos de cualquier modalidad que se celebren en las plazas de toros o fuera de ellas.
Como excepción, admiten las fiestas con bueyes sin muerte del animal (los tradicionales bous al carrer) que se hagan en localidades donde tradicionalmente se celebran. La propuesta también contempla que el Govern catalán compense económicamente a los propietarios de las plazas.


http://www.20minutos.es/noticia/467381/0/toros/corrida/taurino/
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús) Empty Re: Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús)

Missatge  arcoiris 08/05/09, 07:57 pm

Per mi deurien prohibir, qualsevol espectacular que signifiqui fer sofrir a algun animal.
Per tant em sembla perfecte, que es comenci prohibint les corregudes de bous, per acabar de mica en mica en totes. Perquè a mes de fer sofrir a l'animal s'acaba amb la seva vida, cosa que no succeïx en els correbous.
arcoiris
arcoiris

Nombre de missatges : 2378
Fecha de inscripción : 20/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús) Empty Re: Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús)

Missatge  Invitat 08/05/09, 08:19 pm

Ja, això estaria molt bé si tinguessim la seguretat que succeirà, pero pensar que de la supressió de les curses de braus (tan "repugnantment espanyoles") s'anirà a parar a la prohibició dels tan catalans correbous, és molt suposar, jo no crec que els nacionalistes catalans tinguin cap intenció de fer això. I si no em creus, amb el pas del temps ho comprovaràs.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús) Empty Re: Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús)

Missatge  arcoiris 08/05/09, 11:21 pm

Jo no puc parlar per tots els nacionalistes, tan solament puc parlar per mi i t'asseguro que em dóna el mateix, que les corregudes de bous, siguin espanyoles xineses o del planeta Júpiter. Em semblen actes de barbàrie totalment innecessaris que es deurien prohibir.
arcoiris
arcoiris

Nombre de missatges : 2378
Fecha de inscripción : 20/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús) Empty Re: Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús)

Missatge  Invitat 09/05/09, 12:47 am

Doncs, sí, hi estic d'acord, s'haurien de prohibir, com s'haurien de prohibir també els Sanfermines, però el que és curiós és que ningú ho demana. Quanta hipocresia!

Atenent que el moviment antitaurí català és fonamentalment un moviment juvenil, i atenent igualment que els sanfermins són la gran bacanal juvenil més multitudinària de tot Espanya i del món, no m'estranyaria gens ni mica que una part no menyspreable dels joves que mouen l'antitaurinisme a Catalunya, estiguin el 7 de juliol com un clau a Pamplona.

Voleu dir que a aquesta gent el que realmente els mou és el patiment dels animals? Jo no m'hoc crec gens ni mica, veient tantes incongruències com es palesen analitzant mínimament el que demanen i el que no demanen.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús) Empty Re: Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús)

Missatge  Isona77 10/05/09, 02:12 pm

Veureu: potser us escandalitzo una miqueta però jo quan era més joveneta m'agradaven els braus. I sobretot m'encantava "El Viti"" per la seva correciò impecable a l'hora de matar. Una estocada perfecte quan tenia l'animal ben igualat per una mort certera i momentània. Jo no recordo mai que aquest gran "torero" hagués de recorrer al "descabello". No deixava castigar els braus pels "picadors"...

I be jo tambè anava als famosos empastres que es un altra història i no te res a veure amb les corrides. A Barcelona: on sentia tocar les bandes de Llivia i altres i sense més consecuencies que pasar-ho be.

També m'agradava el sonar dels instruments davant del "cambio de tercio". M'agradavan "Las verónicas" "Capotazos", "Pases de pecho" i altres birgueries de la festa taurina... Crec que a Barcelona hi havia una molt gran aficiò i no m'invento res.

Quan les festes d'Estella (Navarra) m'agradava còrrer davant els "novillos" A Pamplona estava prohibit quan els Sanfermines que les noies corresin perque allò eren braus de debò.

Vaig avorrir els braus en temps de "El Cordobés" per l'ensanyament amb les pobres bèsties. Crec que alguna vegada fins i tot varen indultar un brau amb el qual el desastròs matador no hi va poguer desprès de disset intents. Allò em semblava terrorific i mica en mica desprès que els Cavallers de les Corrides deixesin pas als bravucons de torn tipus Cordobés vaig deixar d'interesar-me pels braus i actualment més aviat em fan patir. .
Isona77
Isona77

Nombre de missatges : 1095
Fecha de inscripción : 18/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús) Empty Re: Curses de braus, No, correbous, SÍ (o la Llei de l'Embús)

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum