Catalunya Web
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Últimos temas
» Perquè varem abandonar la Web ?
Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Icon_minitime09/06/23, 02:16 am por VlCTUR

» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Icon_minitime29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Icon_minitime23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Icon_minitime22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Icon_minitime21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Icon_minitime23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Icon_minitime26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Icon_minitime07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Icon_minitime01/02/14, 02:33 pm por greta


Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

5 participantes

Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  arcoiris 18/03/09, 01:26 pm

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB que fa quatre mesos que hi estan tancats


Els alumnes qualifiquen la mesura de "franquista" i asseguren que el rectorat els havia promès que no els trauria a la força. Hi havia un centenar de tancats. La protesta havia començat el 20 de novembre. Mentrestant, i segons informa un dels estudiants, diversos alumnes han ocupat la universitat de Lletres de la UAB i està previst que aquest dijous facin el mateix amb les d'Educació i Comunicació



  • 24 opinions



  • Ult. Act. 18.03.2009 - 10:02 hs

Ja estan tots desallotjats. Els Mossos d'Esquadra van entrar ahir a la tarda a l'edifici històric de la Universitat de Barcelona (UB) per detenir l'activista Enric Duran, Robin dels Bancs, i hi han tornat aquest dimarts a la matinada per desallotjar el centenar d'estudiants que feia quatre mesos que s'hi havien tancat per protestar contra el pla Bolonya.


"Tenim claríssim perquè protestem. Creiem que és una causa justa. I aquí qui ho està fent malament són ells. No tenim por als desallotjaments forçosos ni als expedients i no ens pensem aturar", ha reflexionat Mestieri
Tant els estudiants com els mossos han confirmat que dins de l'edifici històric de la UB ja només hi queden les pertinences personals i el material dels joves que estaven tancats. Els estudiants havien ocupat l'edifici històric des del 20 de novembre al final d'una manifestació contra l'Espai Europeu d'Educació Superior.
Julià Mestieri, un dels estudiants, ha explicat a AVUI.cat que cap a les 05.30 de la matinada, "quan tothom dormia, i sense cap tipus de negociació, un grup d'antiavalots en formació ha entrat i ha començat a treure gent. Els primers han sortit gairebé dormits però els últims, ho han fet amb resistència". Mestieri assegura que s'hi han personat 11 furgonetes dels Mossos d'Esquadra.
Segons el portaveu dels estudiants tancats, Pere Duran, es tracta "d'una mesura franquista". Asseguren que ahir mateix, en un dels contactes informals que mantenen sovint amb el rector Dídac Ramírez per la gestió diària de l'espai que ocupaven, el màxim responsable de la UB, els havia assegurat que no els faria treure per la força.
"Ens va dir que les mesures policials només s'utilitzaven als centres nous", afirma. Tanmateix, finalment s'ha autoritzat la policia a entrar al recinte universitari, on no pot accedir si no és per ordre judicial expressa o a petició del rector.
Els Mossos tenen l'edifici envoltat amb furgons i la Gran Via i la cruïlla amb el carrer Aribau estan tallades. Els desallotjats i altres joves que els donen suport es van concentrant a la zona per protestar pel desallotjament i, segons Mestieri, tenen previst concentrar-se durant tot el matí davant el rectorat.
A més, Mestieri ha avançat que avui mateix els estudiants han ocupat la universitat de Lletres de la l'Autònoma (UAB), i està previst per a demà dijous 19 de març ocupar les d'Educació, tant de Bellaterra com de Barcelona, i la de Comunicació de la UAB.
"Tenim claríssim perquè protestem. Creiem que és una causa justa. I aquí qui ho està fent malament són ells. No tenim por als desallotjaments forçosos ni als expedients i no ens pensem aturar", ha reflexionat Mestieri.
arcoiris
arcoiris

Nombre de missatges : 2378
Fecha de inscripción : 20/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  Beri 18/03/09, 09:10 pm

Aquest migdia han carregat desmesuradament contra els estudiants. Estava a la feina i hem sentit helicòpters, sirenes i molts crits, quan hem sortit al balcó per mirar hem vist com policíes que semblaven preparats per la guerra estaven seguint i estomacan a tota persona susceptible de ser estudiant universitari. Deixant de banda si els estudiants tenen o no raó, jo crec que la prova de força que han fet ha estat exagerada, i m'ha recordat a quan la meva germana gran explicava com en certa ocasió van entrar "els grisos" a la uni i van fer mal de veritat.

Suposo que el que no volen els polítics és que aquestes protestes estudiantils s'encomanin a la gent que patim les mentides que ens volen fer colar, i fent aquestes demostracions aturin qualsevol indici de revolta.
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  Isona77 18/03/09, 10:32 pm

De tota manera Beri pensa que això fa mesos que dura i per els que realment volen estudiar s'exposen a perdre matricules i curs. Amb l'agravant que bastants dels que invadien la Universitat no son estudiants sino gent que vol fer merder i rebentar-ho tot. Alguns d'ells okupas. Trobo desmesurada la càrrega policial però tambè trobo que es fa un abús de les llibertats i que alguns estudiants estan relament preocupats perque costa bastant estudiar i estàn perdent el curs. Hi han moltes formes de fer protesta però impedir que la gent pugui asitir a les aules es en sí un atac contra la llibertat.

No et creguis que tot el jovent es universitari. Ni molt menys. A més se'ls ha donat tota mena de faciliktats per poguer-see expresar i els de sempre que van a renbentar-ho tot perquè ells NO ESTUDIEN NI ELS HI COSTA UN EURO TOT PLEGAT, no atenien a raons de cap mena. La questiò es només fer bronques i merder i com que allà es feient menjar i de tot doncs apa! a viure del cuento.
Isona77
Isona77

Nombre de missatges : 1095
Fecha de inscripción : 18/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  Beri 19/03/09, 12:14 am

Isona, tens raó en moltes coses. No es pot impedir als altres de fer una cosa perquè a tú no t'agrada o no estàs d'acord, és un límit que vols imposar als altres, d'acord. I estic d'acord que no podien estar-se tancats mesos i deixant tot fet un desastre.
Del que jo em queixo és de la càrrega tan bèstia que han fet, amb això no estic d'acord. Mira, he vist com han agafat un noi i entre quatre o cinc mossos l'han tirat al terra i li han donat força cops, i no a les cames, i quan l'han aixecat el portaven agafat d'una manera que a mi m'ha fet mal.
No sé com s'ha de sol·lucionar aquests tipus de conflictes, però amb la força només aconseguiran més problemes, vaja, així ho crec, i molt més ara, que tot està tan difícil i amb un futur tan incert.
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  VlCTUR 19/03/09, 01:38 am

Ei, Tú ... clic



Ei, tú, allà fora en el fred,
solitari, envellint,
pots sentir-me?
Ei, tú,
dret al passadís,
Amb la picor als peus i el somriure desgastat,
Em pots sentir?
Escolta,
no els ajudis a enterrar la llum.
No cedeixis sense lluitar.

Ei, tú, segur de tú mateix,
assegut despullat al telèfon,
¿gosaries tocar-me?

Ei, tú, amb l'orella enganxada a la paret,
esperant xivar-te a algú,
¿em posaries la ma a sobre?
Ei tú,
ajuda'm a alleugerir la càrrega.
Obre el teu cor, que vinc.


Però era només fantasia.
El mur era massa alt,
com podeu veure.
No importa com ho intentés,
no podia sortir.
I els cucs van menjar-li el cervell.


Ei, tú, allà en el camí,
sempre fent el que està escrit,
Em pots ajudar?
Ei tú,
allà darrera la paret,
Trencant ampolles a la sala,
Em pots ajudar?
Escolta,
en acabat, hi ha esperança.
Junts ens mantenim d'empeus,
Però dividits, caurem.

VlCTUR
VlCTUR

Nombre de missatges : 817
Fecha de inscripción : 15/01/2009
Edad : 58

http://www.cagabandúrries.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  Invitat 19/03/09, 11:13 am

En un moment vaig mirar la tele i al veure la Universitat de Barcelona i tota la esbatussada que n'hi havia, per un instant em va semblar estar en un altre temps. Ha servit de res tota la lluita que es va portar durant tants anys? Les reivindicacions...les empresonades...les pallices...Abans eren grisos, ara no se quin color tenen, però els que ordenen els cops, i el callar i obeir, semblen ser els mateixos.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  Sinuhé 19/03/09, 01:21 pm

És cert que hi ha moltes vagues d'estudiants que tenen poc sentit i que es convoquen amb molta facilitat, doncs hi ha qui sempre està disposat a fer "festa", però la violència dels mossos és injustificable. En una societat com la nostra tant els responsables com el que ho executen haurien d'anar al carrer. Un organisme que està al servei del ciutadà no pot actuar d'una manera tan bèstia.
Sinuhé
Sinuhé

Nombre de missatges : 1687
Fecha de inscripción : 16/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  Isona77 19/03/09, 07:16 pm

No estic d'acord amb la violencia emprada per la policia. Però tampoc estic d'acord en que hagin convertit la Universitat en una cor de porcs. Vomitades, restes de menjar, pixades.... Allò es vergonyòs e indigne. Hi han forçes estudiants que volien el diàleg perquè es juguen el curs, els estudis i els diners que aquests els hi costen, però hi han gent que nomès va a fer merder i a rebentar-ho tot i aquest ni volen diàleg ni rs de res nomès eels interessa allargar la situaciò indefinidament. Allà feient menjars, i fotienj el que els rotava. I volien seguir aixi indefinidament...Damunt atemtant contra la llibertat dels que volien entrar a les aules i impedin que recuperesin el curs que aquestes alzades i desprès de tan de temps els hi perilla. Hi ha molt indesitjable barrejat amb la classe estudiantil.
Isona77
Isona77

Nombre de missatges : 1095
Fecha de inscripción : 18/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  Invitat 19/03/09, 10:16 pm

Any 2009 :


Editat per darrera vegada per LectorSeLectivo el 20/03/09, 03:40 am, editat 2 cops en total
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  Invitat 19/03/09, 10:47 pm



Editat per darrera vegada per LectorSeLectivo el 20/03/09, 03:41 am, editat 1 cop en total
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  Invitat 19/03/09, 10:52 pm



Editat per darrera vegada per LectorSeLectivo el 20/03/09, 03:42 am, editat 1 cop en total
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  Invitat 19/03/09, 11:17 pm

Anys 70 :


Editat per darrera vegada per LectorSeLectivo el 20/03/09, 03:44 am, editat 1 cop en total
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  Invitat 19/03/09, 11:34 pm



Editat per darrera vegada per LectorSeLectivo el 20/03/09, 03:46 am, editat 1 cop en total
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  Invitat 19/03/09, 11:38 pm

Reflexió :




Editat per darrera vegada per LectorSeLectivo el 20/03/09, 03:48 am, editat 2 cops en total
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  Sinuhé 20/03/09, 12:06 am

Que fas, Lector ?
Sinuhé
Sinuhé

Nombre de missatges : 1687
Fecha de inscripción : 16/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  Invitat 20/03/09, 12:51 am

Què no ho veus? He posat uns videos.

Oi que són macos i que s'hi pot veure com la història es repeteix?
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  arcoiris 20/03/09, 01:53 am

Això és el que vaig pensar jo, quan vaig veure la notícia, que per desgràcia, les coses no han canviat tant com ens crèiem.
Em sembla un abús d'autoritat injustificable, la forma tan violenta amb la qual han actuat els mossos.
Jo creia que existia algo, per a solucionar els conflictes que es deia, dialeg, negociació, o desallotjament pacific.
No creia, que l'única solució fora, utilitzar la força bruta.
arcoiris
arcoiris

Nombre de missatges : 2378
Fecha de inscripción : 20/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  Sinuhé 20/03/09, 09:33 am

Ara si que ho veig, Lector, ahir no veia res, només missatges vuits. Si la historia es repeteix deu ser que la gent no canvia.
Sinuhé
Sinuhé

Nombre de missatges : 1687
Fecha de inscripción : 16/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  Invitat 20/03/09, 01:26 pm

La gent no canvia, o més aviat el sistema polític?


No serà que continuen manant els mateixos, encara que amb altres disfresses posades?
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  Sinuhé 20/03/09, 05:34 pm

Alguna cosa ha canviat en el sistema polític, Lector, doncs encara que facin el que els dona la real gana, votem i fem que uns marxin o es quedin. En la manera de fer també hi ha canvis, doncs com a mínim hi ha disculpes, a vegades, i fins i tot (molt de tant en tant) alguna dimissió. I de moment, gràcies al ressó que ha tingut, en les últimes manifestacions d'ahir no hi va haver cap més agressió.
Sinuhé
Sinuhé

Nombre de missatges : 1687
Fecha de inscripción : 16/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  Invitat 20/03/09, 05:55 pm

Tinc la impressió, Sinuhé, que marxen els capataços, però els amos són sempre els mateixos.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB Empty Re: Els Mossos desallotgen els estudiants de la UB

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum