Catalunya Web
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Últimos temas
» Perquè varem abandonar la Web ?
Contra el papa Icon_minitime09/06/23, 02:16 am por VlCTUR

» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
Contra el papa Icon_minitime29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
Contra el papa Icon_minitime23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
Contra el papa Icon_minitime22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
Contra el papa Icon_minitime21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
Contra el papa Icon_minitime23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
Contra el papa Icon_minitime26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
Contra el papa Icon_minitime07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
Contra el papa Icon_minitime01/02/14, 02:33 pm por greta


Contra el papa

3 participantes

Ir abajo

Contra el papa Empty Contra el papa

Missatge  arcoiris 22/09/10, 02:11 pm

Estic totametn d´acord en aquest article
22.09.2010

Ahir es va estrenar la pàgina web oficial de la visita del papa a Barcelona. També ahir, detenien un sacerdot a la Ribera, acusat d'haver violar dos xiquets, i un nou escàndol econòmic sacsejava l'IOR, el banc del Vaticà, amb un desfalc de 23 milions d'euros. Una cosa no té a veure amb l'altra, però sí. Perquè, enmig d'aquest batibull, no crec que siga una bona idea rebre Benet XVI a Barcelona amb honors.

L'església catòlica, especialment el Vaticà, encara avui viu del respecte, més aviat del temor, que inspirava fa dècades. El papa es passeja pel món com un gran dignatari i els dirigents de la majoria de països encara s'hi acosten convençuts que la seua presència els fa grans. Però el món ha canviat molt.

El papat avui, i aquest papa molt en particular, no té gran cosa de què enorgullir-se. L'anomenada Santa Seu no solament és impermeable a tota concepció democràtica, ans es troba constantment involucrada en escàndols que repugnen, en molts casos, al sentit comú de la gent. Ni que siga per una escandalosa omissió.

No entraré en debats que, al cap i a la fi, són ells que han de resoldre; debats importants com seria el del celibat, el del diàleg amb les altres confessions o el l'ordenació de les dones. Ells deuen saber què fan. Però hi ha actuacions i fets que no són ni poden continuar essent un afer intern de l'església i sobre els quals els ciutadans podem opinar i hem de fer-ho.

És repugnant, per exemple, que els casos de pederàstia s'amaguen, una vegada i una altra; que es perdonen o fins i tot que es disculpen. I no parlem d'un cas aïllat. Són massa casos perquè ens vulguen fer creure que n'hi ha prou amb una disculpa d'última hora per a llavar la cara del papa. D'un papa de qui s'ha pogut establir que, ell en persona, ha tapat casos que no admetien dubte.

És immoral i greu també que aquest papa predique contra l'ús dels anticonceptius, especialment a l'Àfrica, una Àfrica on la SIDA és el problema sanitari més greu, sabent com saben que l'ús de condoms rebaixaria el perill que sotja milions de joves africans, per ignorància o per costums atàvics que s'haurien de canviar ràpidament i amb el suport de tothom.

I és indecent que els escàndols financers esquitxen una vegada i una altra la Ciutat del Vaticà, amb relacions mai no aclarides amb la màfia i amb la delinqüència organitzada. Des del temps del banquer Calvi i de l'arquebisbe Marcinkus tota la trama econòmica del Vaticà es troba sota sospita de delinqüència organitzada. I cal recordar que el Vaticà sistemàticament ha tancat el seu mur, quan la policia dels estats implicats han provat d'aclarir la situació, i ha sabotat tot intent d'aclarir els fets.

Ho dic amb respecte, però amb fermesa: el papa, aquest papa, per mi, no és un ciutadà digne d'elogi, ni una persona que la meua ciutat o el meu país haja de rebre amb honor.

*

director@vilaweb.cat
arcoiris
arcoiris

Nombre de missatges : 2378
Fecha de inscripción : 20/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Contra el papa Empty Re: Contra el papa

Missatge  Joan 22/09/10, 07:10 pm

I moltes coses més. Jo recordo quan oficialment el Vaticà va implorar clemència pe l'assassí Pinotxet. Mai ho va fer per els que el dictador anava matant Twisted Evil

Curiosament es dona la casualitat de que tant aquest com el dictador Franco, eran persones de misa i comunió diaria. Quina explicació es pot donar a aquesta " casualitat" ?
Joan
Joan

Nombre de missatges : 745
Fecha de inscripción : 04/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Contra el papa Empty Re: Contra el papa

Missatge  Isona77 24/09/10, 05:55 pm

Si Jesucrist tornés son ells el que el tornarien a crucificar. El que ells fan no te res a veure amb l'evangeli. Jo crec que son una multinacional més amb els seus delictes blindats amb acer perquè apart dels escàndols sexuals els escàndols financers son tambè una constant. Ja ningú es recorda del Banco Ambrosiano ni de com varen "suicidar" en Calvi deixan-t'el penjat d'un pont. A més en Joan Pau I volia reformar-ho tooot i se'l van carregar als trenta dies...d'haver-lo anomenat pontífex...

Vosaltres considereu evangélic aquelles túniques o sotanes que porte tota la cúria i que valen pel cap baix de 4 a cinc mil euros cada una i això les més senzilles? allà al Vaticà? I que es pot dir dels palauets on viuen? Jo no daria un pas per veure'l ni a ell ni a tota la llopatada que l'acompanya..En canvi sí que m'escoltaria a un Casaldàliga o a tants i tants altres que han fet una tasca silenciosa i anònima en el servei dels més necessitats arreu del mon sacrificant la seva vida i els seus costums i sortint de la seva própia terra per anar amb ajuda i generositat en favor dels més desvalguts
Isona77
Isona77

Nombre de missatges : 1095
Fecha de inscripción : 18/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Contra el papa Empty Re: Contra el papa

Missatge  Joan 24/09/10, 07:33 pm

És evident que són dues formes d'actuació dins l'Esglèsia claríssimament diferenciades surgides d'una mateixa font de dues sortides, una d'elles ha seguit el camí del tristament famós i real triunvirat : Món, dimoni i carn.
L'altre ha seguit el veritable camí predicat per Jesucrist i tinc l'orgull de poder dir que a ell s'hi han dedicat i dedican un meu germà i una germana, que una vegada acabats els estudis universitaris van decidir anar ajudar a les persones desvalgudes en terres llunyanes.
Joan
Joan

Nombre de missatges : 745
Fecha de inscripción : 04/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Contra el papa Empty Re: Contra el papa

Missatge  arcoiris 24/09/10, 08:28 pm

Jo tambe concec a moltes perones, que ajuden als dems en terres llunyanes i res tenen que vore en cap relegio.
Molta gent actua per humanitat, sense imposar cap dogma a ningu. Ni per guanyarse un cel despres.
De tota mena em quedo en les persones que seguixen el ixample de Jesus i no el del Paba y su Santa Igelsia. que de Santa no te res.
arcoiris
arcoiris

Nombre de missatges : 2378
Fecha de inscripción : 20/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Contra el papa Empty Re: Contra el papa

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum