Catalunya Web
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Últimos temas
» Perquè varem abandonar la Web ?
El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Icon_minitime09/06/23, 02:16 am por VlCTUR

» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Icon_minitime29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Icon_minitime23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Icon_minitime22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Icon_minitime21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Icon_minitime23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Icon_minitime26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Icon_minitime07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Icon_minitime01/02/14, 02:33 pm por greta


El que el Cor vol, la Ment li ho mostra.

2 participantes

Ir abajo

El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Empty El que el Cor vol, la Ment li ho mostra.

Missatge  VlCTUR 18/04/10, 06:13 am

El que el cor vol, la ment li ho mostra.

Entrevista a MARIO ALONSO PUIG, Cirurgià.


Tinc 48 anys. Vaig néixer i visc a Madrid. Estic casat i tinc tres nens. Sóc cirurgià general i de l'aparell digestiu a l'Hospital de Madrid. Cal exercitar i desenvolupar la flexibilitat i la tolerància. Es pot ser molt ferm amb les conductes i amable amb les persones. Sóc catòlic. Acabo de publicar Fusta líder (Empresa Activa).

ENTRENAR
Fins ara ho deien els il.luminats, els meditadors i els savis, ara també ho diu la ciència: són els nostres pensaments els que en gran mesura han creat i creen contínuament el nostre món. "Avui sabem que la confiança en un mateix, l'entusiasme i la il.lusió tenen la capacitat d'afavorir les funcions superiors del cervell. La zona prefrontal del cervell, el lloc on té lloc el pensament més avançat, on s'inventa el nostre futur, on valorem alternatives i estratègies per solucionar els problemes i prendre decisions, està tremendament influïda pel sistema límbic, que és el nostre cervell emocional. Per això, el que el cor vol sentir, la ment li ho acaba mostrant ". Cal entrenar aquesta ment.


IMA SANCHÍS (La Vanguardia - 18/10/2004)

-Més de 25 anys exercint de cirurgià. ¿Conclusió?
-Puc testificar que una persona il.lusionada, compromesa i que confia en si mateixa pot anar molt més enllà del que es podria esperar per la seva trajectòria.
- ¿Psiconeuroinmunobiología?
-Sí, és la ciència que estudia la connexió que existeix entre el pensament, la paraula, la mentalitat i la fisiologia de l'ésser humà. Una connexió que desafia el paradigma tradicional. El pensament i la paraula són una forma d'energia vital que té la capacitat (i ha estat demostrat de forma sostenible) d'interactuar amb l'organisme i produir canvis físics molt profunds.
- De què es tracta?
-S 'ha demostrat en diversos estudis que un minut entretenint en un pensament negatiu deixa el sistema immunitari en una situació delicada durant sis hores. El distrès, aquesta sensació d'aclaparament permanent, produeix canvis molt sorprenents en el funcionament del cervell i en la constel·lació hormonal.
- Quin tipus de canvis?
-Té la capacitat de lesionar neurones de la memòria i l'aprenentatge localitzades en l'hipocamp. I afecta la nostra capacitat intel lectual perquè deixa sense reg sanguini aquelles zones del cervell més necessàries per prendre decisions adequades.
- Tenim recursos per combatre l'enemic interior, o això és cosa de savis?
-Un valuós recurs contra la preocupació és portar l'atenció a El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Larespiraciabdominal, que té per si sola la capacitat de produir canvis en el cervell. Afavoreix la secreció d'hormones com la serotonina i la endorfina i millora la sintonia de ritmes cerebrals entre els dos hemisferis.
- Canviar la ment a través del cos?
-Sí. Cal treure el focus d'atenció d'aquests pensaments que ens estan alterant, provocant desànim, ira o preocupació, i que fan que les nostres decisions parteixin des d'un punt de vista inadequat. És més intel ligent, no més raonable, portar el focus d'atenció a la respiració, que té la capacitat de asserenar el nostre estat mental. - ¿Diu que no s'ha de ser raonable?
-Sempre trobarem raons per justificar el nostre mal humor, estrès o tristesa, i aquesta és una línia determinada de pensament. Però quan ens basem en com volem viure, per exemple sense tristesa, apareix una altra línia. Són més importants el què i el perquè que el com. El que el cor vol sentir, la ment li ho acaba mostrant.
-Exagera
-Quan el nostre cervell dóna un significat a una cosa, nosaltres ho vivim com l'absoluta realitat, sense ser conscients que només és una interpretació de la realitat.
-Més recursos ...
-La paraula és una forma d'energia vital. S'ha pogut fotografiar amb tomografia d'emissió de positrons com les persones que van decidir parlar-se a si mateixes d'una manera més positiva, específicament persones amb trastorns psiquiàtrics, van aconseguir remodelar físicament la seva estructura cerebral, precisament els circuits que els generaven aquestes malalties.
- Podem canviar el nostre cervell amb bones paraules?
-Santiago Ramón y Cajal, premi Nobel de Medicina el 1906, va dir una frase tremendament potent que en el seu moment vam pensar que era metafòrica. Ara sabem que és literal: "Tot ésser humà, si s'ho proposa, pot ser escultor del seu propi cervell".
- ¿Segur que no exagera?
-No. Segons com ens parlem a nosaltres mateixos modelem les nostres emocions, que canvien les nostres percepcions. La transformació de l'observador (nosaltres) altera el procés observat. No veiem el món que és, veiem el món que som.
- Parlem de filosofia o de ciència?
-Les paraules per si soles activen els nuclis amigdalins. Poden activar, per exemple, els nuclis de la por que transformen les hormones i els processos mentals. Científics de Harward han demostrat que quan la persona aconsegueix reduir aquesta cacofonia interior i entrar en el silenci, les migranyes i el dolor coronari poden reduir un 80%.
- Quin és l'efecte de les paraules no dites?
-Solem confondre els nostres punts de vista amb la veritat, i això es transmet: la percepció va més enllà de la raó. Segons estudis d'Albert Merhabian, de la Universitat de Califòrnia (UCLA), el 93% de l'impacte d'una comunicació va per sota de la consciència.
- Per què ens costa tant canviar?
-La por ens impedeix sortir de la zona de confort, tendim a la seguretat del conegut, i aquesta actitud ens impedeix realitzar-nos. Per créixer cal sortir d'aquesta zona.
-La major part dels actes de la nostra vida es regeixen per l'inconscient.
-Reaccionem segons uns automatismes que hem anat incorporant. Pensem que l'espontaneïtat és un valor, però perquè hi hagi espontaneïtat primer ha d'haver preparació, si no només hi ha automatismes. Cada vegada estic més convençut del poder que té l'entrenament de la ment.
-Doni'm alguna pista.
-Canvïi d'hàbits de pensament i entreni la seva integritat honrant la seva pròpia paraula. Quan diem "faré això" i no ho fem alterem físicament nostre cervell. El major potencial és la consciència.
-Veure el que hi ha i acceptar-ho.
-Si ens acceptem pel que som i pel que no som, podem canviar.
El que es resisteix persisteix. L'acceptació és el nucli de la transformació.
Sense fe en un mateix hi ha por,
la por produeix violència,
la violència produeix destrucció,
per això, la fe interna supera la destrucció.
VlCTUR
VlCTUR

Nombre de missatges : 817
Fecha de inscripción : 15/01/2009
Edad : 58

http://www.cagabandúrries.cat

Tornar a dalt Ir abajo

El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Empty Re: El que el Cor vol, la Ment li ho mostra.

Missatge  Invitat 18/04/10, 07:51 pm

Com deia en Kojak...."Me lo dices...o me lo cuentas" El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Icon_eek


Editat per darrera vegada per panter el 18/04/10, 10:41 pm, editat 1 cop en total
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Empty Re: El que el Cor vol, la Ment li ho mostra.

Missatge  Invitat 18/04/10, 10:38 pm

La resposta tan breu, i potser una mica incomprensible, que he donat a la lectura d'aquesta entrevista tan interessant, ha vingut donada per l'estupefacció que m'ha causat. Jo dec ser d'aquells il-luminats que des de fa molts anys estic convençuda del poder de les paraules dites en veu alta, primer, i del mateix poder, o més, dels pensaments. Ja en el Quixot hi ha una frase que diu: "Cada uno es artífice de su propio destino", per la qual cosa es veu què hi han hagut, per sort, molts il.luminats, meditadors o savis, que han vist clar el tema de que parla aquest cirurjà. Potser jo sóc una prova fefaent del que es parla, i per això estic tan convençuda. Tinc diagnosticada des de fa trenta anys, una malaltia incurable i progressiva, he pogut seguir la història d'alguns companys de malaltia, i mantenint contacte amb ells, seguir de prop la seva història. Els què no hem tingut l'ull posa't en el "què passarà...què faré...què serà de mi?", i hem tirat endavant amb les nostres tasques de cada dia, amb sentit positiu i, fins i totm rient-nos de nosaltres mateixos...la malaltia s'aturat, està aquí, ens dóna ensurts de vegades, però no progressa; i això m'ho va confirmar el neuròleg fa un mes...tot un record després de trenta anys!!!...
L'estupefacció ha estat donada pq, tal i com he escrit en altres llocs, sembla que estem ja a la Nova Era. Alguns científics, molt timidament, estan parlant del mateix, i això és importantissim; fins i tot parlen de que és més important la íntuició què la raó, donat que aquella ha estat capaç de preservar la continuitat de les espècies.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Empty Re: El que el Cor vol, la Ment li ho mostra.

Missatge  VlCTUR 19/04/10, 12:04 am

Me n'alegro molt per tu, Panter. És fàntàstic això que ens descrius de la teva malaltia.

Tot ho resumiria en l'acte d'humilitat que ha de tenir qualsevol esser humà de saber-se no coneixedor del futur; en aquest cas que parlem de pensaments, del futur immèdiat.

Jo crec que el punt intermèdi entre la llibertat absoluta (que estic d'acord amb tú en que no existeix, malgrat, potser, la mort), i la llibertat discretament contínua, ( llibertat de sentir, de pensar, de dir i de fer); es el ser capaç de controlar un pensament, de manera que no el confonguem amb la realitat.

De fet la realitat seria aquest conjunt infinit de pensaments; però d'una munió. Ja veus quina poca cosa, estadísticament parlant, que és com li agrada parlar a aquest cirurgià madrileny.
VlCTUR
VlCTUR

Nombre de missatges : 817
Fecha de inscripción : 15/01/2009
Edad : 58

http://www.cagabandúrries.cat

Tornar a dalt Ir abajo

El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Empty Re: El que el Cor vol, la Ment li ho mostra.

Missatge  VlCTUR 19/04/10, 12:16 am

I no oblidem el tresor d'esser pragmàtic en aquest càs: la Respiració Abdominal ...

... o et creus que els Hippies Aquarians no meditaven com els Ioguis de l'Orient. ???

És tant senzill de comprovar com realitzar-la en un estat d'estress, quan, de vegades, ens enfrontem amb els desequilibris psicològics que (també sigui dit), sol atzibar la societat obssessa, aterrada, paranòica en que vivim. (aquí, la Isona potser diria "... o pretenen que hi vivim ") jejeje. El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Icon_biggrin
Jo ho he experimentat: de sobte la obssessió, la por i la paranòia desapareixen sota un fresc suspir de benestar, despreocupació, ...llibertat.

Si som capaços d'actuar sempre amb aquesta tàctica que ens ofereix la respiració, just abans d'actuar construïnt un futur malvat deixat anar per una traició de la ment; aquelles estadístiques de que parlàvem, fem que canvíin.

... I, ¿qui sap? El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Icon_smile

VlCTUR
VlCTUR

Nombre de missatges : 817
Fecha de inscripción : 15/01/2009
Edad : 58

http://www.cagabandúrries.cat

Tornar a dalt Ir abajo

El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Empty Re: El que el Cor vol, la Ment li ho mostra.

Missatge  arcoiris 19/04/10, 02:09 am

Un article molt interessant Víctor.
Gràcies per compartir-lo amb nosaltres.

Quan el nostre cervell dóna un significat a una cosa, nosaltres ho vivim com l'absoluta realitat, sense ser conscients que només és una interpretació de la realitat

Aquesta frase és per a mi molt important, perquè mira que ens costa creure que la realitat és algo diferent del que nosaltres pensem.
No sembla fàcil fer que totes les nostres pors, les nostres angoixes, les nostres ansietats o tristors, es puguin evaporar tan sols amb un sospir.
Però tampoc costa tant intentar-ho.
La veritat és que jo crec que a hores d'ara, de la meva vida, amb tots els pensaments negatius que la meva ment ha generat, no m'ha de quedar-me cap neurona sana.
Però bé encara em queda alguna que altra il·lusió , que és una de les millors medicines per poder viure. Perquè no crec que n'hi hagi prou amb anul·lar els pensaments negatius, sense il·lusions i esperances no podríem continuar avançant com a persones en la vida i seguir caminant.
Ni valdria la pena respirar profundament, per recomenzar cada vegada que veiem defallir les nostres energies tant físiques com psíquiques.
Seguir respirant profundament y seguir tenint sempre il-lusións segur que ens ajuda a sentirnor una mica mitllor cada dia.
arcoiris
arcoiris

Nombre de missatges : 2378
Fecha de inscripción : 20/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Empty Re: El que el Cor vol, la Ment li ho mostra.

Missatge  Invitat 19/04/10, 02:27 am

Eeeeeeeiiiii, Lolaaaaaaaa El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Icon_smile
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Empty Re: El que el Cor vol, la Ment li ho mostra.

Missatge  Invitat 19/04/10, 02:53 am

Quan el nostre cervell dóna un significat a una cosa, nosaltres ho vivim com l'absoluta realitat, sense ser conscients que només és una interpretació de la realitat.

I si et digués què el cervell ens està enganyant constantment? Com el meu hobby és aprendre, el què acabo d'escriure és sortit de l'última fornada. Ens enganya com un "bellaco", no solament a la interpretació de la realitat, sinó també amb els records.

Jo ja començo a passar fins i tot del què veig. T'explicaré una anècdota què em va passar quan estava a la sala de recuperació de l'hospital. Jo estava ben desperta des de feia moltes hores i no em pujaven a l'habitació. En un moment donat vaig veure què els metges anestesistes que estaven de guàrdia, anaven amb botelles de refresc i portaven bosses d'escombreries a mena de disfressa. I ho vaig veure tan real com estic veient a l'ordinador. El meu cabreig te'l pots imaginar, jo allà patint calor i malestar, i aquells sòmines de sarau. Quan li vaig explicar a la meva filla, em va dir què m'ho havia imaginat, i aleshores em va explicar altra història semblant que va tenir una companya seva: va veure què es cremava l'hospital. No entro ni surto si va ser veritat o imaginat, però donat al què estic llegint últimament sobre el cervell, i investigat per prestigiosos científics...ja poso en quarentena fins i tot el què veig.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Empty Re: El que el Cor vol, la Ment li ho mostra.

Missatge  arcoiris 19/04/10, 05:04 am

Dons si Carme. Moltes vegades la ment ens juga males pasades.
Coneixes la frase ixa, que em deia la meva mare :
"De lo que et diguen no et cregues res i de lo que vegis la mitat"
Al final la realitat no es mes que una barrexa del que pensem del que sentim del que vegem, del que intuim, del que ens agradaria que fos i del que es de veritat i aixi tot junt anem saborejant la vida a petits glops mig dolços mig amarcs.
Unes vegades en vens la batalla la ment i altres en fa perdre la guerra.
Pero nosaltres no som sols ment tambe som emocions de vegades tan fortes i tan contradictories que no sabem cap on tirar i ens quedem tambalajant moltes vegades a merced de les circuntancies.
Uff a les 4 de la matinada ja no se ni el que dic. pero no hi ha menera de poder dormir.
Que descanses guapa.
Fins dema.
arcoiris
arcoiris

Nombre de missatges : 2378
Fecha de inscripción : 20/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

El que el Cor vol, la Ment li ho mostra. Empty Re: El que el Cor vol, la Ment li ho mostra.

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum