Catalunya Web
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Últimos temas
» Perquè varem abandonar la Web ?
Judici a un agent per detenir una dona que li parlava català Icon_minitime09/06/23, 02:16 am por VlCTUR

» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
Judici a un agent per detenir una dona que li parlava català Icon_minitime29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
Judici a un agent per detenir una dona que li parlava català Icon_minitime23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
Judici a un agent per detenir una dona que li parlava català Icon_minitime22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
Judici a un agent per detenir una dona que li parlava català Icon_minitime21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
Judici a un agent per detenir una dona que li parlava català Icon_minitime23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
Judici a un agent per detenir una dona que li parlava català Icon_minitime26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
Judici a un agent per detenir una dona que li parlava català Icon_minitime07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
Judici a un agent per detenir una dona que li parlava català Icon_minitime01/02/14, 02:33 pm por greta


Judici a un agent per detenir una dona que li parlava català

Ir abajo

Judici a un agent per detenir una dona que li parlava català Empty Judici a un agent per detenir una dona que li parlava català

Missatge  Jaume 22/12/09, 09:04 pm

La víctima és una peruana que fa vint anys que viu a Catalunya. Els fets van passar en una comissaria de Barcelona que expèn DNIs


El policia nacional que el dia 10 de setembre va denunciar una dona, d'origen peruà, perquè se li va dirigir en català haurà de comparèixer en un judici al jutjat d'instrucció número 16 de Barcelona. En una primera instància, el magistrat Jaime Conejo va arxivar la denúncia presentada per la víctima, però davant el recurs que va presentar la seva defensa lletrada va acceptar tramitar el cas com una falta de vexació i maltractament i portar-ho a judici.

Els fets van passar la vigília de la Diada Nacional quan la Rosario va anar a la comissaria de Sant Antoni Maria Claret per tramitar el DNI del seu fill, de 4 anys. En un moment donat va trucar al seu marit per avisar-lo que ja s'acostava el torn i perquè li portés el nen a la comissaria, i aleshores va començar a ser increpada pel policia, que la va acabar detenint i denunciant per alteració de l'ordre públic. La Rosario té clar que l'agent la va incordiar per tres motius. "Per la meva condició de sud-americana -se'm nota molt-, perquè parlava en català i perquè vaig fer ús del mòbil en un espai on ell deia que estava prohibit". Quan la dona va demanar explicacions al policia per la seva actitud, ell li va respondre de males maneres i, a més, menystenint -la per l'idioma que feia servir. "Em deia que no m'entenia, que ell era a Espanya i que no tenia per què parlar en català".

El mateix policia accepta, de manera implícita, la seva actitud hostil amb el català, ja que a la denúncia que va formalitzar contra la Rosario hi fa constar que la dona el va "amenaçar per no parlar el català". La víctima encara disposa de més elements probatoris per anar a judici com el testimoni d'algunes de les persones que eren aquell dia a la comissari i que, incrèdules, van assistir a l'envestida del policia contra la dona.

Els fets no van acabar aquí, ja que la Rosario va voler sortir a l'exterior de la comissaria per trucar per telèfon i aleshores va ser seguida per un policia que la va fer entrar a l'interior i li va comunicar que estava detinguda. "Aleshores va arribar el meu marit, amb el nen, i cap dels dos entenien què estava passant. Jo plorava i el meu fill es va estranyar molt i jo li vaig haver d'explicar que un policia dolent m'havia fet plorar, i aleshores encara ho va entendre menys". Quan l'home de la Rosario va demanar explicacions als agents, dirigint-s'hi també en català, aleshores l'agent -com a últim escarni- li va respondre en gallec.

El cas ha derivat en una investigació interna per part del cos, que al seu dia ja va citar a declarar la Rosario a comissaria perquè s'expliqués. En haver-hi una causa judicial oberta, la Policia Nacional ha aturat de moment la seva investigació fins que la justícia es pronunciï. El tema també va motivar una reunió entre Bernat Joan, secretari de Política Lingüística, i el delegat del govern central, Joan Rangel, que es va comprometre a donar formació de llengua catalana als agents.
Judici a un agent per detenir una dona que li parlava català LatafaneraJudici a un agent per detenir una dona que li parlava català RemoumeJudici a un agent per detenir una dona que li parlava català IndependenciaJudici a un agent per detenir una dona que li parlava català Delicious
Jaume
Jaume

Nombre de missatges : 560
Fecha de inscripción : 20/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum