Últimos temas
» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
01/02/14, 02:33 pm por greta

» Bonas festes Nadalenques i Any Nou
16/01/14, 02:19 pm por greta


ACPV POSA EN FUNCIONAMENT EL TELÈFON DE LA LLENGUA

Ir abajo

ACPV POSA EN FUNCIONAMENT EL TELÈFON DE LA LLENGUA

Missatge  arcoiris el 24/04/09, 07:30 pm

ACPV POSA EN FUNCIONAMENT EL TELÈFON DE LA LLENGUA
16.04.2009

ACPV, des de la seua constitució, fa ja més de trenta anys, ha posat a disposició dels seus socis i sòcies, el seu servei jurídic a fi que no quedaren desemparats els atacs a la llengua que contínuament es pateixen.



L’oficina de política lingüística i el seu servei jurídic ha estat doncs una peça clau per aconseguir al llarg d’aquests anys que als tribunals es reconeguera la unitat de la llengua, però també per a que la ciutadania sabera com fer valdre els seus drets en tràmits tan senzills com l’adaptació al valencià del seu nom al registre civil, o com fer una queixa per una denegació de drets lingüístics.



I és per això, que ara Acció Cultural del País Valencià vol fer un pas endavant, oferint aquest servei del Telèfon de la Llengua, mitjançant la seua web www.acpv.cat i el telèfon: 96 315 77 99, ext 231, on s’informarà igualment del cost del servei (si bé l’assessorament per a les les persones associades a ACPV i/o alumnat i professorat del Centre Carles Salvador, que així ho acrediten, sera gratuït).









Les àrees de treball, seran:

1.- Rebre i tramitar les queixes per no haver-se respectat els drets lingüístics. Les queixes es transmetran als organismes competents, instant-los a que es prenguen mesures correctores que eviten una nova discriminació, proposant-los accions positives a eixe respecte i fent un seguiment de l’evolució i/o resolució del conflicte. I quan la gravetat del cas així ho aconselle s’iniciaran els procediments legals, administratius o judicials que hi calguen.

2.- Assessorament i atenció de consultes, informant de quins són els drets lingüístics que ens emparen, i oferint assessorament sobre com exercitar-los.

3.- En els casos de felicitacions, es transmetran sempre que es valore com ajustada a la realitat i legalitat lingüística.

Aquest servei es completarà amb la publicació d’un informe anual que recollirà les denúncies i queixes, així com aquelles infraccions i atacs dels que ens hagem assabentat, i dels seus responsables.

I igualment difondrem la tasca positiva, felicitant públicament les actituds positives envers la llengua, i transmetent a les organitzacions i particulars que garanteixen els drets lingüístics l’agraïment pel seu treball.

Acció Cultural del País Valencià.
avatar
arcoiris

Nombre de missatges : 2378
Fecha de inscripción : 20/01/2009

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt


 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum