Últimos temas
» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
01/02/14, 02:33 pm por greta

» Bonas festes Nadalenques i Any Nou
16/01/14, 02:19 pm por greta


Custo Barcelona menysprea el català

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Custo Barcelona menysprea el català

Missatge  Sinuhé el 07/04/09, 04:08 pm

El passat 15 de novembre, a dos quarts de vuit del vespre, acompanyada de dues amigues, la senyora Montserrat Margarit va entrar a la botiga que Custo Barcelona té a la plaça del Pi, número 2, de Barcelona, per comprar-hi dues samarretes. Custo Barcelona, com sabem, és una firma especialitzada en samarretes estampades molt atractives i singulars que han expandit el nom dels seus creadors, els germans Dalmau, a països com Espanya, França, Itàlia o Estats Units. Fins aquí, res a dir. L'enginy té èxit i ells, sense saber res del món de la moda -així ho diuen-, l'han aconseguit. El problema és que consideren que aquest èxit no sols els dóna dret a incomplir i menysprear la Llei de Política Lingüística de la Generalitat, sinó que també es dediquen a a humiliar els clients que parlen en català exigint-los que ho facin en espanyol. Quan la senyora Margarit, després de mirar diverses samarretes, va agafar-ne dues i les va dur al taulell perquè les emboliquessin es va produir una situació insòlita a qualsevol país del món:

- Com que aquestes samarretes són per regalar per Nadal, si no anessin bé m'acceptaran que les canviï?

- Si habla así no la entiendo -va respondre l'encarregat.

- I no hi ha cap dependenta que m'entengui?

- Aquí no hay nadie que hable así.

Sentint-se impotent i humiliada davant de tothom, la senyora Margarit va contestar:

- Doncs no vull les samarretes, ja us les podeu quedar.

I mentre sortia, veient que l'encarregat la mirava desafiant i burleta, va dir:

- Això no quedarà així.

Efectivament, la senyora Margarit s'ha posat en contacte amb l'Oficina de Garanties Lingüístiques de la Generalitat i ha denunciat Custo Barcelona pel tracte vexatori que va rebre i per incompliment de l'article 32 de la Llei de Política Lingüística, que en el seu punt número 1 diu el següent: "Les empreses i els establiments dedicats a la venda de productes o a la prestació de serveis que desenvolupen llur activitat a Catalunya han d'estar en condicions de poder atendre els consumidors quan s'expressin en qualsevol de les llengües oficials a Catalunya". Doncs bé, tots els catalans que es trobin en situacions similars haurien de fer com la senyora Margarit. Una altra cosa és la consideració que tot plegat mereix, ja que es fa palesa la més absoluta indefensió dels catalanoparlants en aquesta mena de situacions. Situacions que es compten per milers al llarg de l'any i que molt poca gent denuncia, perquè són majoria les persones que accepten ser vexades pel sol fet de ser catalanes.

Amb les agressions als catalanoparlants passa exactament el mateix que amb la violència de gènere. Les denúncies per agressió són només una petitíssima part dels milers que es produeixen al llarg de l'any. És a dir, que les xifres oficials emmascaren una realitat que ens diu que les agressions físiques o psicològiques a dones o les vexacions a catalanoparlants són un fet quotidià a Catalunya que no es denuncia a causa de la baixa autoestima de les víctimes. Hi ha, tanmateix, un altre factor que encara agreuja més la humiliació pública del catalanoparlant -equivalent a una discriminació de caràcter racial-, i és la solitud amb què es veu obligat a afrontar les humiliacions que pateix. Cap client de la botiga, que era plena de gent, no va obrir la boca per defensar la senyora Margarit. Tothom callat, talment com si un esclau negre hagués gosat rebel·lar-se contra el bwana de torn i els altres esclaus el reprovessin amb la mirada. Al centre de Barcelona, Custo Barcelona infringeix la llei i escup sobre Catalunya i la seva llengua. Estaria bé que els catalans ens adonéssim que cada vegada que comprem un producte de Custo Barcelona estem fent el mateix: escopir sobre Catalunya i sobre la llengua catalana.

(de Víctor Alexandre)

Sinuhé

Nombre de missatges : 1687
Fecha de inscripción : 16/01/2009

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Custo Barcelona menysprea el català

Missatge  Isona77 el 07/04/09, 11:54 pm

El meu granet de sorra es propagar aquest fet intolerable. Jo a vegades m'he trobat aixi a grans superficies com Carrefour. I es bo saber que ens podem adrçar al Departament de Politica lingüística de la Generalitat. A El Corte Inglés, tot i que atenen be majorment et parlen en castellà. El que no pot ser es que ens discriminin a la nostra pròpia terra tota aquesta colla de maleducats sapastres.

Isona77

Nombre de missatges : 1095
Fecha de inscripción : 18/01/2009

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Custo Barcelona menysprea el català

Missatge  Sinuhé el 08/04/09, 08:39 am

Només hi ha un camí, i és insistir, insistir i insistir. Jo ja no deixo gairebé mai de parlar en català, ni de comprar en català. No crec que depengui massa del Departament de Política Lingüística, que si, que també, sinó que depèn per sobre de tot de l'actitud i la no renúncia dels catalans.

Sinuhé

Nombre de missatges : 1687
Fecha de inscripción : 16/01/2009

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

....

Missatge  tuina2008 el 09/04/09, 09:55 pm

A veure que aquesta dependenta ha sigut maleducada i grollera, que si no l'agrada el catala, doncs que se'n vagi de Catalunya, pero, ara dir que es tota l'empressa que discrimina el catala no ho veig just ni realista, ha sigut una treballadora, ni mes ni menys,


Sinuhé escrigué:Només hi ha un camí, i és insistir, insistir i insistir. Jo ja no deixo gairebé mai de parlar en català, ni de comprar en català. No crec que depengui massa del Departament de Política Lingüística, que si, que també, sinó que depèn per sobre de tot de l'actitud i la no renúncia dels catalans.

tuina2008

Nombre de missatges : 145
Fecha de inscripción : 15/01/2009

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Custo Barcelona menysprea el català

Missatge  Contenido patrocinado Hoy a las 02:37 pm


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum