Catalunya Web
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Últimos temas
» Perquè varem abandonar la Web ?
Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina Icon_minitime09/06/23, 02:16 am por VlCTUR

» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina Icon_minitime29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina Icon_minitime23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina Icon_minitime22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina Icon_minitime21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina Icon_minitime23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina Icon_minitime26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina Icon_minitime07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina Icon_minitime01/02/14, 02:33 pm por greta


Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina

2 participantes

Ir abajo

Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina Empty Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina

Missatge  arcoiris 09/03/09, 08:54 pm







Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina


Optimisme amb un punt de resignació. Aquest era el sentiment que predominava entre els usuaris, pocs, de l'oficina del Servei d'Ocupació de Catalunya al carrer d'Aragó de Barcelona




  • Barcelona

Ult. Act. 03.09.2008 - 13:47 hs



Optimisme amb un punt de resignació. Aquest era el sentiment que ahir predominava entre els usuaris, pocs, de l'oficina del Servei d'Ocupació de Catalunya al carrer d'Aragó de Barcelona. El públic que esperava el seu torn era majoritàriament gent jove, i, potser per la ubicació de l'oficina, no directament damnificat per l'esclat de la bombolla immobiliària ni per la davallada dels serveis. Esperant hi ha l'Oriol, que tot i que tenia feina, ha pres la decisió de canviar-la sense sortir del seu sector. "Treballava de programador informàtic -comenta-, i ara vull buscar altres opcions". En aquest sentit, creu que "les noves tecnologies no són un dels sectors més afectats directament i més aviat crec que tindrà una evolució positiva, res a veure amb la construcció".
Esperança i motivació
En la mateixa línia esperançada es mostren la Carme i el Pablo, tots dos convençuts que "tothom qui vol treballar, acaba trobant feina". La motivació és, precisament, la que empeny la Carme a adreçar-se al SOC. "Fa temps que no treballo -admet-, perquè el meu cas és atípic. He estat cuidant el meu pare durant uns anys". La Carme, però, ha pensat a formar-se, i, entre altres coses, s'ha tret el carnet de conduir autobusos. "Estic oberta a diverses opcions, i tinc experiència des d'administrativa a cap de compres, passant per atenció a malalts". Té moltes ganes de reincorporar-se a la vida laboral: "No tinc por, encara que tingui ja cinquanta anys". Pel que fa al mercat general, creu que "hi ha més por que crisi", encara que "cal no negar les realitats". En això hi coincideix amb el Pablo, comercial, a qui la feina no li falta mai, segons diu. Ara torna a buscar de "lo meu" si pot ser en el món de les telecomunicacions. "Tindràs més o menys problemes en funció de la feina que vulguis fer", i recorda que el sector del totxo és el que ho té pitjor.
El realisme és la filosofia d'en Tassos. Va néixer a Grècia i ha estat treballant un parell d'anys com a teleoperador, però ha deixat la feina perquè intenta aplicar uns coneixements com a educador social que acaba de rematar amb un màster. Creu que "la crisi pot afectar tothom", però té clar que "si convé treballar d'una altra cosa durant una temporada, es fa i punt". A la vora hi ha la Toni, una actriu experta en el món del doblatge i que ha viscut un mes d'agost "totalment sec de feina", com a culminació d'una temporada bastant fluixa. "Porto més de vint anys treballant del mateix i mai no havia sol·licitat l'atur; però ara m'hi he decidit veient l'exemple d'altres companys". De moment, demana feina relacionada amb l'espectacle, encara que potser d'aquí a dos mesos torna a haver-hi pel·lícules o sèries per doblar. És conscient que la seva ocupació no genera feines fixes i que sempre viurà alts i baixos. En aquest sentit, lamenta que "de vegades els artistes no es prenen l'atur com una cosa que també els afecta". Ara, potser per la mateixa crisi general, potser per la ressaca de la vaga de guionistes als Estats Units, ha pres la decisió de recórrer al SOC. En tot cas, es declara "positiva" respecte al seu futur laboral. "Ens hem de mentalitzar que això és la vida", postil·la.
El mateix director de l'oficina, Pep Novau, té al record les "cues llarguíssimes" i un nivell d'atur superior al 20% de la població fa dues o tres dècades. "És cert que tenim més demandes i que costa una mica més de trobar feina, però no s'acabarà el món". "Hem après moltes coses" insisteix Novau, que remarca també els avantatges de les noves tecnologies i l'ampliació del servei del SOC, que va "més enllà del simple intermediari i passa a ser assessor". En aquest sentit, coincideix amb alguns dels entrevistats apuntant que la formació, i segurament el reciclatge per als treballadors dels sectors més castigats, serà la clau de la recuperació.


No estic molt convençuda, però, sempre és bo no perdre l'esperança.

arcoiris
arcoiris

Nombre de missatges : 2378
Fecha de inscripción : 20/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina Empty Re: Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina

Missatge  Invitat 09/03/09, 08:57 pm

A Catalunya, sempre tot va millor (diuen els que els interessa que la gent s'ho cregui). L'etern conte daurat català.
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina Empty Re: Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina

Missatge  arcoiris 09/03/09, 09:15 pm

No crec que aquest article tingui a veure amb que a Catalunya tota vagi millor. Sinó mes bé, té a veure amb l'optimisme d'unes persones , siguin de de on siguin.
arcoiris
arcoiris

Nombre de missatges : 2378
Fecha de inscripción : 20/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina Empty Re: Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina

Missatge  Invitat 09/03/09, 09:56 pm

No sembla gens creible tant d'optimisme en un moment en que la gent, per manca de feina, està perdent les seves cases, i cada día són més llargues les cues a les portes dels menjadors de caritat.

Fixa't, per exemple, l'optimisme que està desencadenant la crisi a Europa (i si volen dir-me que Catalunya és una excepció, m'ho haurien de demostrar amb proves fefaents, no amb la opinió que qualsevol es treu de la seva butxaca), que el Govern britànic està pagant psicòlegs als treballadors en atur.

Potser els psicòlegs es dediquen a curar l'optimisme?



Psicólogo gratis para los británicos deprimidos por la falta de trabajo y la crisis

http://www.20minutos.es/noticia/455684/0/psicologo/gratis/crisis/


Editat per darrera vegada per LectorSeLectivo el 09/03/09, 10:38 pm, editat 1 cop en total
avatar
Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina Empty Re: Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina

Missatge  Beri 09/03/09, 10:19 pm

No sé si és una burla de l'articuliste o simplement que els que han parlat estan fora d'onda, però jo coneixo unes quantes persones que directament o indirectament tenen familiars o coneguts que han perdut la feina i ho veuen tot molt negre.
Si que crec que amb optimisme es pot arribar abans a l'objectiu, però no s'ha de deixar de mirar amb objectivitat i realisme: les coses no estan gens bé, i trobar feina crec que cada cop serà més difícil (espero equivocar-me)
Beri
Beri

Nombre de missatges : 294
Fecha de inscripción : 16/01/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina Empty Re: Més psicosi que no pas crisi, segons els que busquen feina

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum