Catalunya Web
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Últimos temas
» Perquè varem abandonar la Web ?
Un analgésico llamado amor Icon_minitime09/06/23, 02:16 am por VlCTUR

» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
Un analgésico llamado amor Icon_minitime29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
Un analgésico llamado amor Icon_minitime23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
Un analgésico llamado amor Icon_minitime22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
Un analgésico llamado amor Icon_minitime21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
Un analgésico llamado amor Icon_minitime23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
Un analgésico llamado amor Icon_minitime26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
Un analgésico llamado amor Icon_minitime07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
Un analgésico llamado amor Icon_minitime01/02/14, 02:33 pm por greta


Un analgésico llamado amor

3 participantes

Ir abajo

Un analgésico llamado amor Empty Un analgésico llamado amor

Missatge  Panter 14/10/10, 08:47 pm

14 OCT 10 | Estudios preliminares

"Cuando la gente se encuentra en esta fase apasionada del amor, se producen alteraciones significativas en su humor que impactan en su experiencia del dolor"

El Mundo, España

Euforia, aumento del ritmo cardiaco, emociones desbordadas… Los sentimientos que caracterizan las primeras etapas del enamoramiento podrían ser una importante arma para luchar contra el dolor, a juzgar por los resultados preliminares de un reciente estudio.


Publicado en la revista de libre acceso 'PLoS ONE', este trabajo sugiere que estos sentimientos actúan sobre el organismo de una forma similar a la de los analgésicos, lo que abre la puerta a nuevas investigaciones sobre el dolor.

"Cuando la gente se encuentra en esta fase apasionada del amor, se producen alteraciones significativas en su humor que impactan en su experiencia del dolor", explica en una nota de prensa Sean Mackey, investigador de la Universidad de Stanford (EEUU) y principal autor del trabajo.

Según sus palabras, esto no significa que en un breve espacio de tiempo puedan sustituirse los medicamentos para el dolor crónico por un amor apasionado. Los hallazgos, continúa el investigador, permitirán más bien seguir avanzando en la comprensión de la siempre complicada biología del dolor.

"Hemos visto que las áreas del cerebro que se activan con un intenso amor son las mismas a las que se dirigen los fármacos para aliviar el dolor", corrobora Arthur Aron, de la Universidad de Nueva York y otro de los firmantes del estudio.

Líneas similares

La idea de comenzar esta investigación surgió cuando Mackey -un experto en el estudio del dolor- coincidió en un congreso con Aron -que llevaba años estudiando las consecuencias del amor- y ambos comprobaron que sus estudios tenían muchas cosas en común.

Juntos pusieron en marcha un experimento con estudiantes universitarios. A través de anuncios, reclutaron a un grupo de 15 alumnos "que se encontraran en los primeros nueve meses de una relación romántica".

"Nos centramos intencionadamente en esta primera fase del amor. No buscábamos amores más maduros. Queríamos individuos que estuvieran sintiéndose eufóricos, enérgicos, que pensasen todo el tiempo en la persona amada", comenta Mackey.

Cada participante debía acudir a las pruebas con una foto de su pareja y otra de un conocido. Acto seguido, los investigadores sometían a los jóvenes a pequeñas molestias dolorosas mientras iban alternando ambas imágenes en una pantalla.

Además, también les pidieron que realizaran tareas de distracción –como pensar en deportes en los que no se utilizara un balón- mientras sufrían las molestias, con el objetivo de comprobar si esas distracciones también eran capaces de aliviar el dolor.
En todo momento se registró la actividad de sus cerebros a través de resonancias magnéticas.

Los resultados mostraron que, al contrario que la contemplación de un conocido, tanto ver a la persona amada como concentrarse en una tarea mental, eran capaces de reducir la sensación del dolor. Sin embargo, los mecanismos de actuación de ambos factores eran bien diferentes.

"Con los test de distracción, los caminos que llevaban a un alivio del dolor eran principalmente cognitivos", explican los investigadores. "La analgesia inducida por el amor se asociaba en cambio con los centros de recompensa del cerebro. En este último caso parecen estar involucrados aspectos mucho más primitivos del cerebro, que activan estructuras profundas que pueden bloquear el dolor en la médula espinal, de forma similar a como actúan algunos analgésicos", subrayan.
Panter
Panter

Nombre de missatges : 2858
Fecha de inscripción : 12/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Un analgésico llamado amor Empty Re: Un analgésico llamado amor

Missatge  Joan 14/10/10, 10:20 pm

Els sentiments intensos i apassionats d'amor poden proporcionar un alleugeriment pel dolor de manera semblant als analgèsics o a certes drogues com la cocaïna.

Ho diu un estudi del Centre Mèdic de la Universitat de Stanford que es publica a la revista 'PLoS ONE'.

Segons explica Sean Mackey, responsable de l'estudi, "quan les persones es troben en la fase de l'amor més apassionada existeixen alteracions significatives en el seu estat d'ànim que impacten sobre la seva experiència del dolor".

L'investigador explica que ara es comença a distingir alguns d'aquests sistemes de recompensa del cervell i com influeixen en el dolor. Són sistemes antics i situats profundament en el cervell i en què participa la dopamina, un neurotransmissor que influeix en l'estat d'ànim, recompenses i motivació.

Els autors expliquen que les àrees del cervell activades per l'amor intens són les mateixes que els fàrmacs utilitzen per reduir el dolor. "Quan es pensa en el ser estimat existeix una intensa activació a l'àrea de recompensa del cervell, la mateixa àrea que s'activa quan es pren cocaïna i quan es guanyen molts diners", afegeix Arthur Aron, coautor de l'estudi.

Els investigadors van reclutar 15 universitaris, vuit dones i set homes, i els van demanat que portessin fotos dels seus enamorats i d'un conegut igual d'atractiu. Els autors després van exposar successivament les imatges davant dels subjectes mentre que escalfaven un estimulador tèrmic controlat per ordinador i situat a la palma de la mà per causar un dolor lleu. Alhora, els cervells dels participants eren escanejats a través d'imatges de ressonància magnètica funcional.

Els voluntaris han estat avaluats segons els seus nivells d'alleugeriment del dolor mentre eren entretinguts amb una tasca d'associació de paraules com pensar en esports en els quals no s'utilitzessin pilotes. Existeixen evidències que la distracció alleuja el dolor i els investigadors volien assegurar que l'amor no només funcionava com a una distracció del dolor.

Els resultats van mostrar que tant amor com distracció reduïen de manera igual el dolor i en major mesura que quan es concentraven a la foto del conegut atractiu però els dos mètodes de reducció del dolor utilitzaven mecanismes cerebrals diferents.

Younger assenyala que amb la prova de distracció, els mecanismes cerebrals que condueixen a l'alliberament del dolor eren en el seu major part cognitius. La reducció del dolor es va associar amb parts corticals superiors del cervell.

"L'analgèsia induïda per l'amor està molt més associada amb els centres de recompensa del cervell i sembla implicar aspectes més primitius del cervell, activant estructures profundes que podrien bloquejar el dolor a un nivell espinal, de manera semblant a com funcionen els analgèsics opioides", explica l'investigador.

Una de les localitzacions clau en l'analgèsia que indueix l'amor és el nucli accumbens, un centre de recompenses de l'addicció per a opioides, cocaïna i altres drogues d'abús. "La regió assenyala el cervell que necessita seguir fent això", afegeix Younger.

Els autors assenyalen que aquests resultats indiquen que no fa falta recorrir als fàrmacs per alleujar el dolor. "Les persones senten recompenses intenses sense els efectes secundaris dels fàrmacs", conclouen Aron.



[b]
Joan
Joan

Nombre de missatges : 745
Fecha de inscripción : 04/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Un analgésico llamado amor Empty Re: Un analgésico llamado amor

Missatge  arcoiris 19/10/10, 06:51 pm

I per als que no podem remetir el dolor am amor, el Nolotil cada 8 hores tampoc ens va mal. Rolling Eyes
I quant se me acabe el Nolotil anire a la Faramcia en aquesta recpta a vore al cara que fica el farmaceutic. Laughing


Un analgésico llamado amor Receta_1_polvo_dia1
arcoiris
arcoiris

Nombre de missatges : 2378
Fecha de inscripción : 20/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Un analgésico llamado amor Empty Re: Un analgésico llamado amor

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum