Últimos temas
» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
01/02/14, 02:33 pm por greta

» Bonas festes Nadalenques i Any Nou
16/01/14, 02:19 pm por greta


Com gestionar la ràbia ?

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Com gestionar la ràbia ?

Missatge  Joan el 15/09/10, 06:35 pm

Us oferim aquestes recomanacions per aprendre a gestionar la ràbia:






1. La ràbia és una emoció normal



Com dèiem, la seva funció és defensar-nos d’una agressió de qualsevol tipus (un insult, una injustícia, una agressió física…). Sentir ràbia és una reacció completament normal per a un ésser humà, i no ens n’hem d’avergonyir ni sentir-nos culpables.



2. La ràbia és energia, però s’ha de saber canalitzar



La ràbia és l’emoció negativa que provoca més activació del sistema nerviós. Aquesta energia s’ha de saber canalitzar perquè no ens perjudiqui a nosaltres ni als que ens envolten. Si ens sentim rabiosos fins al punt que podem actuar de forma temerària o agressiva, una bona manera de canalitzar aquesta energia és l’exercici físic.



3. Expresseu la ràbia abans que sigui massa intensa



Quan ens sentim agredits, sovint reaccionem de forma visceral. En aquest estat emocional, les nostres reaccions difícilment seran mesurades i racionals. Com més ràbia sentim, més dificultat tindrem per controlar les nostres accions. És molt més prudent, doncs, expressar la nostra ràbia quan encara és controlable.



4. Expresseu la ràbia en primera persona: estic enfadat, dolgut, per…



Si expressem la ràbia en segona persona (tu m’has dit… tu m’has fet… tu tens la culpa de que jo…), la persona amb la qual parlem se sentirà agredida. Això pot tenir com a conseqüència que aquesta persona també reaccioni de forma irada i ens podem trobar en una situació d’escalada emocional molt difícil d’aturar. En comptes de resoldre el conflicte, l’agreujarem encara més.



5. Pregunteu-vos si val la pena passar tantes enrabiades al dia.



La ràbia és una emoció esgotadora. Si ens adonem que tenim enrabiades molt sovint, potser ens hauríem de preguntar si ens val la pena. Podem analitzar, si cal amb l’ajuda d’un professional, quines són les situacions que més ens fan enrabiar i si podem afrontar-les d’una altra manera.



6. Tracteu de ser tolerants, el món seria molt pobre si tots fóssim iguals.



Enrabiar-nos perquè una altra persona pensa o actua de manera diferent a nosaltres no té massa sentit. El món és un lloc divers i ric, val la pena conservar-lo així.



7. Poseu distancia emocional quan veieu que us podeu enrabiar



Com dèiem, la ràbia desperta reaccions viscerals i difícils de controlar, que ens poden posar en una situació compromesa. Posar distància emocional ens permet encarar les situcions de forma més racional i efectiva.



8. Estimuleu les emocions positives



Una persona feliç relativitza les situacions negatives i li costa molt més enrabiar-se. Les emocions negatives s’encomanen, les positives també. Busqueu les situacions i les companyies que us fan sentir millor.





Mariló Grassot i Paris
Psicòloga

Joan

Nombre de missatges : 745
Fecha de inscripción : 04/05/2010

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt


 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum