Últimos temas
» Un Joc Divertit: VERITAT ò MENTIDA
29/02/16, 12:18 pm por VlCTUR

» ALFABETO EMOCIONAL...
23/09/15, 11:32 pm por VlCTUR

» El domini de les emocions, clau en el treball i fora d'aquest
22/09/15, 06:44 pm por VlCTUR

» M'han ajudat a eliminar un xic de burriqueria.
21/09/15, 11:01 pm por VlCTUR

» Música de la Terra
23/09/14, 09:46 am por VlCTUR

» Per a Pantera.
26/05/14, 03:25 am por VlCTUR

» Bona tarde de¨fret ivent
07/05/14, 02:56 am por VlCTUR

» Bon Fret i molta pluja
01/02/14, 02:33 pm por greta

» Bonas festes Nadalenques i Any Nou
16/01/14, 02:19 pm por greta

He tingut un desencís.-

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

He tingut un desencís.-

Missatge  Joan el 05/09/10, 05:59 pm

Aquest és un tema que no en tinc cap dubte tots/es haureu experimentat amb més o menys grau, en el decurs de la vida.
Tal vegada m'ha sobtat amb intensitat degut a que un servidor soc precisament l'antítesi dels qui (ignoro les causes) han deixat de banda un sentit de companyerisme i suport davant una cas prou greu sofert per un integrant de la colla. Voldria creure que tal vegada i de manera inapropiada, en el decurs dels anys, vaig apropiar-me de certes persones uns sentiments o recoinexaments envers la meva persona que no em pertocavan.
Sabeu que farà dos mesos i de manera inesperada vaig ser operat a cor obert. A Deú gràcies tot va anar de cara i la mostra és de que estic aquí escribint aquestes ratlles. Vaig passar uns primers quinze dies deprimit,vaig de moral i totalment desorientat. No comprenia com jo, una persona d'activitat acusada es trovaba sense saber-ne les causes, en aquell estat.
No cal dir que el suport sobretot de la Cesca , juntament amb els fills d'ambdòs i el de tota la meva familia (germans, cunyats, nebots, cosins, etc.) van ser determinants perquè jo canvies el rumb del meu estat.
He trobat a faltar ( i aixó m'ha causat desencís) ja no dic la presència personal a l'hospital o a casa meva, sinó aquella trucada telefònica puntual de certes persones que jo creia eran amics i companys . Veritablement no ho entenc, estic desconcertat.
Dintre un espai curt de temps ens tornarem a retrobar. Penso que em diran que ja estavan al corrent de la meva situació per mitja de terceres persones. No passarà res, no m'agrada empetitir a ningú. En nom d'una amistat que apesar de tot hi crec, pensaré que jo també he pogut caure en errors semblants. No passa res tot i que he tingut un gran desencís. La vida continua.

Joan

Nombre de missatges : 745

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: He tingut un desencís.-

Missatge  VlCTUR el 05/09/10, 06:20 pm

No sé a quina persona et refereixes, Joan, però em consta que tota la gent de la colla que ens veiem pels foros d'Internet, d'una manera o d'altra t'han donat el seu suport. Als escrits de varis grups em refereixo.

¿Que té de diferent una trucada a una contestació o nota en un fòrum?. Al meu entendre, cap ni una. O potser sí, en el teu cas: la prudència per no saber si aquella trucada podria afectar el teu estat de convalescència.

No entenc la gent que desgranant, analitzant i classificant per importància els diferents modus de comunicació d'un altre, desgrana, i classifica alhora el seu caracter, com si des dues o tres persones es tractés, fina a arribar a la crítica.

Hi ha mil motius per a no fer una trucada, o una visita, o, fins i tot una conversa d'aquelles tan denses pel Messenger. Un de possible ja l'he comentat, però n'hi ha més i igual de lícits, com el de no trobar el moment per a una conversa "descontrolada" que ens pot ROBAR TEMPS I ENERGIES que no tenim. ¿que passa? ... ¿ que si aquella persona, per les seves circumstàncies personals actuals no té EL TEMPS QUE SOVINT ENS HA DEDICAT, ja no val el petit esforç d'un comentari sempre positiu que es va cuidar de deixar?

No fem cagarel·la !!! que això sols demostra impaciència, i moltes vegades, rere la impaciència s'amaga l'egoisme. I l'egosisme i l'amistat mai poden anar junts.

VlCTUR

Nombre de missatges : 816

Veure perfil de l'usuari http://www.cagabandúrries.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Joan el 05/09/10, 06:31 pm

Evidentment no es tracta en absolut de ningú de la colla que ens coneixem dels foros.
Tal vegada m'he expresat malament. He intentat dir que he trobat a faltar la trucada de persones que em donessin suport i que creia eran companys meus de sempre. Sencillament. Jo continuaré siguent el mateix.

Joan

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  VlCTUR el 05/09/10, 07:14 pm

D'acord Joan, m'havia espantat. De totes maneres, ara també m'espanto, no és normal.

Però sobretot no et facis mala sang, encara que no cal que t'ho digui.

Tot té una explicació.

M'alegro de veure la teva millora.

Una abraçada.

VlCTUR

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  arcoiris el 06/09/10, 01:13 pm

T'entenc perfectament i crec que això ens ha posat a molts.

A mi em van operar fa 4 mesos, no era gens grave, solament una mica traumàtic sobretot a nivell psicològic.

Habia quedat amb una de les meves millors amigues, que estaria amb mi en l'Hospital però en el moment que la cridi em va dir, " que t'acompanyi algú de la teva família". Em quedi desconcertada i desebuda, no m'ho esperava em vaig posar molt trist i plori molt.

Evident ment no vaig estar sola en l'hospital,van estar els meus fills i un munt d'amigues, encara que he de reconèixer que jo no podia deixar d'estar trista, perquè allí no estava la meva amiga.

Però no li vaig dir res,ni l'ho vaig tenir en compte, per que som amigues de tota al vida, i em veixcut masa coses bones poer tenirli em conte una dolenta. Mai deixaré, que un detall esporàdic espatllés una gran amistat.

Per això crec que si aquestes persones són els teus veritables amics , no els ho tinguis amb conte, encara que reconec que dol molt. Però si a part d'aquest detall hi ha moltes coses més que et fan mal, doncs igual és que no són tan amics com pensaves i llavors tampoc els donis cap importància perquè no val al pena perdre temps i energia en ells.

M'alegro molt que ara estiguis bé, que se't hagi passat la depressió del principi, jo segueixo pendent que em tornin a operar i devegades em desespero, i ema deprimeixo perquè penso que mai tornaré a estar bé, pero bé, lo meu no te cap importància.

Gràcies per estar en aquest fòrum i compartir els teus escrits, les teves coses el teu temps i al teva energia amb nosaltres. És un plaer llegir-te.

Una abraçada

arcoiris

Nombre de missatges : 2378

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Joan el 06/09/10, 02:16 pm

Arcoiris: Intentaré sintetitzar la qüestió ja que em té un xic, diem-ne despistat.

La colla que em relaciono la formem 8 persones des del 1965. Durant l'any ens hen trobat en el mateix lloc ( cadascú quan podia ) a l'hora de fer el cafè i la tertùlia s'allargava més o menys una horeta. Hem fet sortides conjuntes, hem anat a pescar, de viatge, etc. etc. i així un seguit de contactes
Tres o quatre vegades a l'any ens reunim en un dinar i és ocasió de repassar la vida, històries i miracles de tots plegats. Abans de formar la colla ja ens conexiem individualment uns amb altres de tota la vida.
Des de que visc a Palamós fa uns deu anys, no he deixat de reunir-me amb ells cada dimarts, hi he anat sempre il-lusionat ja que valoro amb grau elevadíssim l'amistad i molt més després de tants anys.

Una vegada hospitalitzat i fins el dia d'avui, he rebut visites i trucades telefòniques de cinc dels components de la colla. He quedat extranyat i pensatiu sobre el silenci dels altres dos. Veiam, en tenen tot el dret, ells sabran el perquè, tal vegada durant aquets llargs anys no he sabut guanyar-me la confiança que jo tinc envers ells. En el decurs del temps mai hem tingut divergències que ens allunyessin ni postures de distanciament. No sé que pensar ni quines causes poden haver estat les que han fet aflorar aquesta situació.

Evidentment per a mi continuan siguent els mateixos amics de sempre, no ha passat res, i si Déu vol a partir del proper octubre ens tornarem a retrobar.

T'envio tota la energia posible per quant hagis d'afrontar la teva tornada a mans dels metges.

Joan

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Isona77 el 06/09/10, 04:36 pm

Joan : els amics autèntics es coneixen en les situcions difícils doncs a pasar-ho be una estona tothom s'hi apunta. El desencís però porta un premi: conèixer els autèntics i destriar la palla del blat.

Saps? tal dia farà un any. No t'hi amoïnis gens perquè els que de debó ho son els tens aprop en tots el moments que ho necessites. I nomès per aquests val la pena.

L'amistat es quelcom tan valuós que els que no saben valorar-la no paga la pena de tenir-els com a tals i això es fantàstic perquè a la vida cal saber de qui et pots refiar i de qui no.

Isona77

Nombre de missatges : 1095

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  VlCTUR el 06/09/10, 05:48 pm

Jo estic amb l'Arcoiris i el Joan:

"si de veritat són amics, no els ho tinguis en compte"

Em fa veritablement pena la gent que jo li dic "Mataperros". Sí, aquells que apliquen allò de "por una vez que maté un perro, mataperros me llamaron", i són capaços de retirar tot el que hi ha a l'altre plat de la romana i que pesa infinitament més que "aquella relliscada d'un dia infeliç".

I em fan pena perquè justament estan actuant com els qui ells mateixos critiquen.

Al meu entendre: pur interès; res a veure amb l'amistat.

VlCTUR

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Isona77 el 06/09/10, 06:12 pm

Les mostres d'afecte als amics s'han de fer mentres viuen. No pas quan no hi ha res a fer. I si un bon amic ha estat tan greu no està be que no hagin donat senyals de vida. El que segueixin essent bons amics desprès de la fallida o fallides depènd del tarannà de cadascú, però hi han coses que arrefreden de tal manera que encara que vulguis no pots tornar a refer el vincle que s'ha trencat. I molt possiblement no li tinguis en compte a aquell amic res, i posiblement no li guardis cap mena de resentiment però ja no es el mateix.

El resentiment fa mal a qui el pateix i tan el resentiment com el rencor son malalties de l'ànima que fan patir a qui les pateix no pas als altres, per tan, el que jo he defensat aquí i es el que defenso es que els amics es demostren a les ocasions i el demès es chàchara! No cal que t'ho prenguis com algu personal.

Isona77

Nombre de missatges : 1095

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  VlCTUR el 06/09/10, 06:15 pm

Digueu.me "raro", però és que tampoc hi crec en les "categories" d'amistat.
La pròpia etimologia de la paraula, per a mi, jo ho diu tot.

VlCTUR

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado Hoy a las 12:51 am

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum